Gå til innhold

Se mobilen løse Sudoku


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, å tolke sudoku som bilder er gjort for mange år siden, faktisk samtidig som jeg begynte å lage oppgaver. Det gjøres enklest ved å gjøre om bildet til svart/hvitt. Så leter du bortover til du finner punkter som ligger ca på linje. Alt annet er da tall. Og ettersom du kun har 9 tall (1-9) er det ikke så vanskelig å gjøre om boksen til et tall.

 

Jeg har en viss erfaring med sudoku, www.menneske.no og mPuzzle for Android.

Lenke til kommentar

Nja, å tolke sudoku som bilder er gjort for mange år siden, faktisk samtidig som jeg begynte å lage oppgaver. Det gjøres enklest ved å gjøre om bildet til svart/hvitt. Så leter du bortover til du finner punkter som ligger ca på linje. Alt annet er da tall. Og ettersom du kun har 9 tall (1-9) er det ikke så vanskelig å gjøre om boksen til et tall.

 

Jeg har en viss erfaring med sudoku, www.menneske.no og mPuzzle for Android.

 

Hvis du mener det, så er det vel egentlig ingenting imponerende med noe av det... ;-)

Lenke til kommentar

Å løse sudoku er faktisk ganske imponerende. Dvs, å løse 9x9 er gjort på noen sekunder i ren brute force under normale omstendigheter. Av og til tar det mer tid. Men du kan jo prøve å brute force løse 81x81 oppgaven jeg har på siden min. Uten noen forbedringer enn ren brute force kommer du til å bruke mye tid.

 

Men, det som er gøy med nyheten er jo at Google faktisk samler oppslag av informasjon på en plass. I Goggles kan du søke etter loger, bilder, flagg etc, som er statisk informasjon. Det er imponerende nok, og veldig praktisk, men nå tar de jo det hele et skritt videre (noe ala wolframalpha) der de proseserer dataene logisk før de gir deg resultatet, og det er kult. Selv om Goggles faktisk kun finner ut at det er en sudoku og så sender resten av forespørselen til google, så gir det mange muligheter for fremtiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...