Gå til innhold

Valg av nettbrett og tillegsutstyr


Anbefalte innlegg

Min samboer har fått beskjed av sin mor at hun kan velge seg ut en laptop.

Da hun så på laptoper som lå rundt 4000-6000 nevnte jeg for henne at hun muligens burde tenke på ett surfebrett i stedet.

 

Hennes bruksområder på laptopen er hovedsaklig surfing på nettaviser, litt forum, fjesbok og dertilhørende avhengighetsslapende spill, diverse nettbaserte spill og spotify.

Ut fra dette mener jeg det muligens kan være både billigere og mer behagelig og gå til innkjøp av et nettbrett.

Eneste som muligens taler imot er den lille skjermen. (Jeg vet heller ikke hvordan det fungerer når man samtidig skal bruke on-screen-tastaturet samtidig som man er på et forum f.eks. men vi skal på besøk til noen bekjente i løpet av uken så jeg satser på at vi får testet surfebrettet deres da.)

 

Alle gnåler om iPad men jeg er usikker her, er det ikke slik at man ikke kan installere hva som helst her? Eller har jeg hørt feil?

Ellers så er jo prisen på iPad fryktelig stiv.

 

Det finnes diverse nettbrett på markedet men jeg føler vel at bla. Samsung P1000 Galaxy Tab, Huawei SmaKit S7 tablet, KENDO M7 LESEBRETT og Sony Reader Touch Edition osv. blir litt for små mår man snakker om 7" og nedover.

Minimumet bør vel være 10" mener jeg.

Hvis jeg selv skulle hatt ett nettbrett hadde jeg hadde ønsket minimum 13" tommer men dette er ikke noe som jeg har funnet.

 

Så da begrenser utvalget seg kraftig.

Man har de forskjellige iPadene men så har jeg også funnet EasyPix EasyPad 1000

Prisen er grei i forrhold til iPadene og skjerm størrelsen er flott.

Er det noen som har EasyPix Easy Pad 1000 eller har hørt noe om den?

Kan dette være ett bra valg?

Ser at den kun har Android 2.1 men det er kanskje mulig og oppgradere til 2.2? Men det er vel ikke sikkert at akkurat Android versjonen har så mye og si?

 

Eller muligens det er noen tablets som er annonsert som kommer rett rundt hjørnet?

 

Håper på innspill som kan hjelpe oss og gjøre ett valg her om vi skal gå for nettbrett og i så fall hvilket.

 

 

 

Jeg så litt etter en gennerell tråd rundt kjøp av nettbrett da jeg trodde dette var så fryktelig populært for tiden, men det er muligens bare hypet opp. Jeg valgte derfor og starte opp en slik tråd.

 

 

[Edit]

Fikk ett par tips om ulike produkter som finnes og som også har 10" skjerm fra noen kolegaer:

 

Archos 101 Android Internet Tablet (8GB)

Archos 101 Android Internet Tablet (16GB)

Toshiba Folio 100 (EU)

Adam Notion Ink

Endret av Qumad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...