Gå til innhold

:: Nye Spill Dataer :: PC-sjekk ::


Anbefalte innlegg

Hei, skal nå gå til innkjøp av to spill dataer.

 

Trenger hjelp, passer komponentene til disse to dataene sammen og er det evt noe som kan forbedres på dem?

 

 

 

Takker for all hjelp som finnes, og eventuelle konklusjoner om hvordan disse dataene vil fungere til spill.

 

(Black Ops, Mw2, Wow, Cs:s)

 

:) :) :)

 

_________________________________________________________

 

:: Data 1 ::

 

.: Budsjett 9000kr :.

.: Komplett kabinett med innhold + skjerm :.

 

.: Forslag slik jeg vil ha det, med forbehold for endringer dersom det trengs :.

 

.: LINK TIL FORSLAG (DATA 1) :.

 

_________________________________________________________

 

:: Data 2 ::

 

.: Budsjett 7000kr :.

.: Komplett kabinett med innhold uten Cd/dvd rom :.

 

.: Forslag slik jeg vil ha det, med forbehold for endringer dersom det trengs :.

 

.: LINK TIL FORSLAG (DATA 2) :.

__________________________________________________________

Endret av BSn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delene på de to oppsettene passer veldig bra såvidt jeg kan se.

 

Det jeg tenker når trådstarter spør om noe kan forbedres er følgende:

-Om komponenter som er billigere har samme ytelse vil det være en fordel da man ikke trenger bruke mer penger enn nødvendig.

-Komponenter med bedre ytelse enn utgangspunktet men med samme pris.

 

Komponentene i handlevognene ligger veldig godt på skalaen pris/ytelse etter min mening. At Benny foreslår et dyrere hovedkort som støtter crossfire i 16/16 er nesten bak mål da trådstarter ikke har nevnt CF-oppsett. Når man i tillegg knapt ser ytelsesøkning på CF i 8/8 oppsett kontra 16/16 oppsett er pengene så godt som kastet ut vinduet ;) Benny : du bør også legge ved link til test når du hevder at et hovedkort er bedre.

 

Denne artikkelen hos Tomshardware avliver vel misoppfatningen av at man "må ha" 16/16 hovedkort til CF... Ta en titt Benny :p

 

MSI P55A-G55, Socket-1156 er et rimeligere hovedkort med stort sett samme spesifikasjoner som forslaget i link 1. Dette vil være et bedre valg såfremt det ikke er spesielle funksjoner trådstarter har funnet på først oppsatte hovedkort.

 

Antec900 er sikkert greit nok det men antec300 har suveren luftflyt, er mer diskret og koster mye mindre. Jeg ville seriøst vurdert det om jeg var dere.

Lenke til kommentar

Har selv en X6 1090 og den kom med en jetmotor av en kjøler. 60mm vifte som suser og går no helt jævli! Går ut fra 1055ht kommer med samme kjøler, så anbefaler absolutt å kjøpe inn en mer stillegående kjøler til oppsett 2.

 

Når det er sagt; ser ut som flotte oppsett. Eneste jeg setter spørsmålstegn til her er valg av skjerm. Du vet du kan få 24" til 200kr mer?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=477710

Lenke til kommentar

Takk for alle tips :)

 

Har nå oppdatert begge dataene med hjelp fra dere ^^,

 

 

__________________

 

 

Data 1:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=859966&su=AA527B37-CD21-4B30-9644-6A59615D1CE8

 

:: Denne har desverre stiget litt i pris, men jeg kan leve med det. Jeg har lagt med CPU kjøler (Iperik) + kjølepasta. Jeg kan ingenting om CPU kjølere, men plukket ut en som ikke bråker så mye og som ikke kostet så mye (er ingen overklokker). Og trenger jeg egentlig kjølepastaen, eller følger det med?

 

+ Headsett (billig og bra nok for meg) og trådløst nettverkskort (har ikke mulighet til å dra kabel ned i kjeller) ::

 

 

___________________

 

 

Data 2:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=859953&su=7CC92352-FD3A-4FC6-8A96-FA663B70F90E

 

:: Jeg har byttet ut HK (torfinns), 24" skjerm (Iperik) og 650w strømforsyning (billigere og ikke planer om 2 skjermkort med det første).

 

Så er det fremdeles usikkerheten med kabinett til denne dataen. Er ikke lett å finne ett kabinett som passer til brukeren ^^,. Stikkord for kabinett vil være: Clean kabinett, vindu og lys :)

 

Nytt kabinett som har falt i smak er:

Thermaltake v9 sort midi tower

 

Så altså noe alla det ::

 

 

___________________

 

 

 

Takk for alt av hjelp til nå :D :D

Endret av BSn
Lenke til kommentar

Data 1:

Ang spill og CPU.

Er det mulig jeg vil få mer glede av en AMD Phenom II X4 965? Da jeg vil bruke dataen til mye spill frem til sommer, og etter det en del med It-studier stuff. Denne Cpu er jo også til samme pris.

X4 965 vil nok yte bedre til ditt bruk ja, iallefall siden jeg nå så du ikke har tenkt å overklokke. (Leste først nå du ikke skulle det) Du trenger ikke ekstra kjølepasta det det følger med når du kjøper kjøler. Ville dog ikke valgt den kjøleren i oppsettet ditt. Kjøpte den selv for en stund tilbake og den er mildt sagt søppel.

 

Satt opp ett forslag til oppsett på pc1 der du sparer noen 100lapper uten tap av ytelse:

* AMD Phenom II X4 965 Black Edition

* MSI 870A-G54, Socket-AM3

* Corsair CX 600W PSU

* Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

* Cooler Master Hyper 212 Plus CPU Kjøler

* Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

* Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

* HIS Radeon HD 6870 1GB GDDR5

* ZyXEL NWD310N Wireless-N 802.11n Draft

* Steelseries Siberia V2 White

TOTAL: 7.670,00

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...