Gå til innhold

Nvidia Driver DREPER FPS'en min + Nytt bsod problem


kloningen

Anbefalte innlegg

Etter innstallasjon av Nvidia driver "195.62_desktop_win7_winvista_64bit_international_whql" (Og den forrige jeg prøvde), så yter alle spillene mine som møkk. CSS kjører på rundt 30-40 fps osv.

Jeg har sjekket det meste av innstillinger i nvidia kontrollpanel, men ingenting ser ut til å være helt på trynet.

Når jeg avinstallerer driveren, uten å reboote da, er alle spillene som normalt igjen og css går på 150+ fps, men etter en reboot så forsvinner hele driveren, og da kan jeg b.l.a ikke ha aero i windows 7..

 

Noen tips til hva som kan gjøres? En innstilling i nvidia kontrollpanel som slakter alt?

Har skrudd av Physx og satt ytelsesmodus for èn skjerm

 

 

Utvikling i saken:

 

Ok, stilte fra fra "3D Programmet styrer innstillingen" til "Bruk min preferanse på - kvalitet", da fikk jeg god fps på 200+ i css.

Men dette vil bli et problem i mer krevende spill, da den "tvinger" programmene til å kjøre på de oppgitte innstillingene.

Må være noe feil med "programstyrte innstillinger".....

 

Ok med samme innstillinger som gikk bra for css, gikk det helt katastrofalt for COD 4, kjøres med 22fps nå....

 

 

EDIT: Kan noen ta et skjermbilde av innstillingene sine i Nvidia Control Panel (Forutsatt at oppsettet ditt virker bra)

 

Ja, jeg prøver default settings, men uten nytte..

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå hiver jeg snart hele dritten ut vinduet.. Jeg har fått driverne til å virke skikkelig nå, men får faen meg bluescreen hver jævla gang jeg spiller et spill mer enn 10 min..!!!"#"¤"#¤!%

Får feilmeldingen (varierer hele tiden :S)

-The driver is mismanaging the system PTE's

-IRQL Not less or equal

 

Og en til jeg ikke husker nå i farta.

 

Jeg har lest rundt på google i hele dag, og er ganske sikker på at det er skjermdriveren det er snakk om her.

Jeg nekter så og si å formatere, da jeg gjorde dette for bare et par uker siden, og vil helst ikke sitte hele helgen å innstallere og laste ned spill og programmer..

NOEN som har hatt disse problemene før? eller vet en løsning?

 

EDIT: Har fått slik BSOD før også, men ikke oftere enn 1 gang i uken maks. Nå får jeg det hver gang jeg spiller noe

 

EDIT2: Omg, satt å hørte på musikk og browsa nvidia siden for mulige svar på problemet, så får jeg blåskjerm med meldingen IRQL not less or equal..

FAAAAAAAEN!!!!!

 

Specs er forresten i profilen min.

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Ok.. tror ikke lenger det er noen drivere sin skyld.

Tror mer det er skade på hardwaren.

Lagde ny partisjon, innstallerte windows 7 på den, innstallerte et par programmer og drivere, surfer litt på nettet, og BOOM samme BSOD som før.

IRQL not less or equal.

 

Leste en liten snutt om at det kanskje er rammen som er dårlig.. får kjøre en memtest.

Lenke til kommentar
Ok.. tror ikke lenger det er noen drivere sin skyld.

Tror mer det er skade på hardwaren.

Lagde ny partisjon, innstallerte windows 7 på den, innstallerte et par programmer og drivere, surfer litt på nettet, og BOOM samme BSOD som før.

IRQL not less or equal.

 

Leste en liten snutt om at det kanskje er rammen som er dårlig.. får kjøre en memtest.

 

Funnet ut at driveren min er ok foreløpig. Bruker siste fra Nvidea. Lykke til med å finne ut av problemet

Lenke til kommentar
Ganske sikker på at det er RAM'en som er problemet nå.. Tok ut 2 ram sticks, og har ikke fått en bsod siden, selv under spilling i et par timer

 

Glemte å si at det var RAMen min som var årsaken til all trøbbel. Kjørte 4x1g crucial ballistics 1066mzh. Byttet ut med et par eldre, og satt frekvensen manuelt i BIOS til 800 mhz og timing 5 5 5 15... Det funket som bare det gikk fra 9000 til 13000 på 3d benchmark06

Lenke til kommentar
Fikset problemet nå, satt 1066 RAM'en min til 800mhz istedenfor. Alle problemer ser ut til å være borte da jeg har spilt i HELE dag uten en eneste feilmelding eller blåskjerm. :]

 

Se der ja, akkurat samme problem:) Fulgte du mitt tips, eller forsket vi det ut samtidig?

 

 

Fulgte trikset ditt ;)

 

Så bra at jeg kunne være til hjelp:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...