Gå til innhold

hdmi lyd på 3870x2 hjelp


Dewil

Anbefalte innlegg

ok dette er ikke som det vanlige problemet med at man mangler lyd gjennom forsterkeren i det heletatt.

 

Problemet mitt er den at jeg har lyd i windows når jeg ser film, hører på musikk og lignende. Men når jeg skal spille et spill så mister jeg lyden.

 

Deler av problemet er at det ser ut til at skjermkortet kun klarer å sende lyd til den skjermen som er primær under 3D applikasjoner. Jeg må clone eller utvide skrivebordet for å få aktivert lyden i windows men dette fungerer ikke i spill.

 

Det jeg er ute etter er å få delt lyden fra bildet slik at jeg kan sende lyd til hdmi recieveren uansett hvilken skjerm som er aktivert som primær skjerm.

 

Håper dere skjønner tegninga mi her:

post-26623-1242433075_thumb.jpg

 

jeg får lyd når jeg setter recieveren som primær skjerm i spill, men når jeg har acer skjermen som primær får jeg ikke lyd siden skjermkortet ikke vil dele lyden fra bildet.

Det er ikke aktuelt å spille på projektoren som er koblet til forsterkern.

 

Jeg ønsker å ha det delt slik siden dette er 2 forskjellige "soner" i leiligheten.

jeg kjører projektoren sammen med reciever og via CCC bruker jeg theatre mode slik at jeg kan ha et sort bilde på skjermen når det ikke vises video.

 

Håper noen kan ha en løsning.

 

Akkurat nå ser jeg bare én løsning og det er å finne loddebolten og lodde litt på skjermkortet ;) eller om jeg må finne meg en hdmi splitter, men da mister jeg 2 skjerm muligheten og "theatre mode" som er lite ønskelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bumper denne med litt ny informasjon

 

Installerte nettop et nytt kort, et ati radeon 4650 med "native hdmi ut. Dette fungerer strøkent i spill med lyd. men jeg har jo ikke halvparten av ytelsen til 3870x2

 

ny runde med mail til ATI

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...