akkapakka Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hei. Jeg har en link som jeg har gitt farge kode: #474747 (mørke grå) til. Så har jeg valgt å ha hvit farge på a:hover. Deretter vil jeg at når de er på "current-link" så skal det være hvit fortsatt. Det vil si hvis jeg besøker Om oss så skal den om oss linken få en egen stil – for å vise hvor på siden du er. Slik har jeg gjort det: ul#navlist li a { color:#474747; display:block; font-size:1.2em; text-transform: uppercase; text-decoration:none; height:36px; padding:4px 15px 0 8px; } ul#navlist li a:hover { background:url(images/menu-current.png); color:#FFF; } #navlist li.current_page_item { background:url(images/menu-current.png); color:#FFF; } Når jeg er på en current side, så får jeg fortsatt den grå fargen på linken. Jeg har forsøkt å legge til en !important! etter color#FFF på current. Den får det bakgrunn bilde men ikke selve hvite fargen. Det ser jo ut som den a overstyrer den, men hvordan jeg kan da overstyre current_page_item? Noe tips?
Imaginary Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Du kan sette classen på a i stedet for li, altså #navlist li a.current_page_item.
akkapakka Skrevet 15. april 2009 Forfatter Skrevet 15. april 2009 Takk for tips Fredriken, men det fungerte ihvertfall ikke, nå kommer ikke bakgrunnen med engang.
Vibeke S Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Du har glemt en a: #navlist li.current_page_item a { background:url(images/menu-current.png); color:#FFF; } Og da skal <li> fortsatt ha klassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå