Gå til innhold

Hjelp til valg mellom to PCer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville garantert gått for pc'en fra komplett.no. Den gir deg mest for penga. Nvidia's GTX260 banker amd/ati's 4850 i spill og ytelse. Du får også en kraftig intel prosessor som kommer til å gi deg mer en god nokk kraft. Jeg sitter her med en Dell XPS som kjører 3870X2 å jeg selv vurderer om jeg skal oppgradere til GTX260. komplett.no ta den å du vil ikke angre!

Lenke til kommentar

Enig med Seidon her. Komplett gir mest for penga.

 

Men husk at Komplett sin pakke må du sette isammen selv(Og garantien er bundet opp mot hver del av pc. HDD har kanksje 3 år garanti mens CPU har 2 år osv), mens Pcstyling sin løsning er ferdigbygd.

Kan være noe å vurdere hvis du ikke er sikker/uærfaren med pcbygging. Samt 3års garanti.

 

Cartoon

Lenke til kommentar

Jeg ville uten tvil tatt Komplett sin pakke. Selv om jeg mener at ytelsesforskjellen er langt mindre enn det gis uttrykk for av enkelte.

 

Min primære grunn er generelt bedre komponenter, ikke minst en meget god PSU hos Komplett hvor PCStyling leverer noe som bare så vidt holder mål. Om de hadde byttet skjermkort, ville jeg fremdeles valgt Komplett. PCStyling sin ville ikke engang bli vurdert.

 

PSU er en så fundamental del av PC-en, så kjøpe noe med en PSU som garantert må skiftes ut ved første oppgradering er jo direkte tåpelig. At hver enkelt komponent er det lille hakket bedre hos Komplett til samme pris (regner kostnad til OS til å være ca 1 000 kr), gjør valget selvklart. Selv om jeg hadde måtte betale 1 000 kr mer for Komplett sin hadde den blitt valgt.

 

Men som Osse skriver, det er fullt mulig å få like bra ytende AMD-oppsett til samme pris som Komplett sitt alternativ.

Lenke til kommentar

Dette stemmer nok ikke, det er i endel tilfeller at en 8200 slår phii720.

 

I spill er phii 720 på høyde med q9550, og gir også i mange tilfeller en bedre spillopplevelse. kilde

 

In fact, we think it even compared well to the Q9550 in our gaming tests.

 

Les gjerne her, som du vil se veksler 8200 og phii 720 for hva de er best til.

 

og radeon 4890 er bedre en gtx 260 over hele fjøla.

Lenke til kommentar

@seidon:

 

Du bør ha belegg for slike påstander før du kommer med de. Slik som den står nå forteller den bare at du faktisk ikke har greie på hva du snakker om. Ikke antydning til peiling.

 

For å være relativt brutal. Phenom II X3 720 er når det gjelder spillytelse klart bedre enn Q8200. Tar vi et utvalg på 9 tester fra TechReport og Anandtech (Vi kunne gjerne tatt med Xbit Labs også), har Q8200 i snitt 6 % dårligere ytelse. Da har vi også med 2 spesielle tester som gir kraftig boost for flere kjerner (Valve Source engine simulation benchmark og FarCry 2 Multithreaded Game Performance). Disse testene forteller nemlig ikke noe om reell spillytelse i dag, men potensiale ved optimalisering for multikjerne. Tar vi bort disse er Q8200 ca 13 % dårligere en X3 720.

 

Når da X3 720 faktisk koster omtrent 200 kr mindre (snittpris 4 billigste butikker), så synes jeg saken er relativt kurant. X3 720 er faktisk svært konkurransedyktig med E8400.

 

Grafen forteller sitt.

 

post-26625-1239264241_thumb.png

 

I og med at trådstarter har klart spillytelse som viktigste kriterie, spiller det liten rolle at Q8200 er klart bedre enn X3 720 i Cinebench, POV-Ray etc.

 

PS! Et lite apropos i denne sammenheng. Personlig synes jeg det er meget beklagelig med den generelle misoppfattelsen om at Intel er overlegen AMD i alle prissjikt, og de stadige udokumenterte påstandene om dette misleder folk til å kjøpe løsninger som fort vekk er 200 - 500 kr dyrere enn løsninger med samme eller bedre ytelse.

 

Og jeg har ingen problem med å se at i7 er langt foran AMD på mer eller mindre alt når det gjelder ytelse, men da snakker vi om en annen pris også.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Her er det mye snakk og mange meninger fra folk som kan endel :)

Det didel bad om var vel et klart svar for hvilken som var best til Gaming. Ettersom han trenger å spørre (no offense), så bør det vel kanskje gis et klart og lettforståelig svar? :D

 

Komplett sitt alternativ er best.

 

Første grunnene som faller meg til sinns er PSU (320W holder rett og slett ikke), Harddisk (250GB er for lite for litt spill og litt film) og Skjermkort (Radeon 4850 er et billig og fint kort, men som ikke kan måle seg med GTX 260 eller for den saks skyld med Radeon 4870)

 

EDIT: Bolson har ihvertfall delvis rett, det oppsettet var litt for raskt gjort :)

Forresten, takk for positiv og ikke minst konstruktiv tilbakemelding bolson, veldig hyggelig.

Endret av Paroxysm
Lenke til kommentar
Dyrere oppsett enn de andre alternativene, men..... Tja... betaler for kvalitet :D

 

Så du vil påstå at det er verdt å betale 2 000 kr for en ytelseøkning på noen få % i snitt når det gjelder gaming. Når du så i tillegg foreslår hovedkort og minne som ikke kan brukes sammen. DDR3 på P45 brikkesett hovedkort, ja man kan da drømme.

 

Og hvor ellers er den langt bedre kvaliteten din. Ingen steder så langt jeg kan se.

 

Og trådstarter har alt fått svar på at Komplett sin pakke er best, men at han faktisk kan få noe som er ennå bedre til samme pris. Gjennom et oppsett som har en god nok CPU og et ennå bedre skjermkort. Og til gaming er skjermkortet viktigste komponenten.

 

Og faktisk er det PII X3 720 som gir best spillytelse pr kr. Når den koster nesten 200 kr mindre enn E8400 og er marginalt dårligere er det i mine øyne ikke mye tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...