Gå til innhold

[LØST]HP mediasmart home server EX475 og uTorrent


emosbaek

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har kjøpt meg en HP media smart server som jeg så langt har oppgradert minne på til 2gb og har totalt 2,5 tb.

 

men jeg har søkt nette opp og ned etter en guide som forteller hvordan man innstallerer utorrent på home serveren - men etter min mening er disse guiden noe dårlig forklart. og meg som ikke akkurat er ekspert på server området føler at jeg trenger litt hjelp.

 

så lurer på om det er noen her ute som har innstallert utorrent og tatt det i bruk på en HP mediasmart server og kan hjelpe meg??

 

håper på svar

-Even

Endret av Evenmosbek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logg inn via remote desktop. Legg til www.filehippo.com i "trusted sites" og last ned Utorrent på vanlig måte. Sett utorrent til å starte når pcen starter og lagre nedlastingene i D/shared/video og alt går som smurt. Bruk remote desktop til å surfe på nettsider og å legge til torrenter.

 

Gi gjestekontoen tilgang til delte mapper uten bruk av passord og alt på nettverket ditt får tilgang til mappene.

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å følge denne guiden :

http://www.deciphered.net/blog/2007/04/25/..._server_whs_ctp

 

Grunnen til at det er at det som Digitalis skriver ikke gir riktig innstillinger, dette pga at det ikke er en bruker som logges på ved oppstart.

 

Har satt opp dette selv ved å følge guiden over, fungerer utmerket. Utorrent kjører som en aktiv tjeneste siden dette er en "normal" Windows Server 2003 i bunn og grunn.

 

Pass på at du ikke setter "temp" området til en av nettverksstasjonene da dette kan, og har gjort i enkelte tilfeller, et kjedelig utfall av korrupte data i forbindelse med enten backup eller at den kjører fast døgnrutine med kontroll av lagringsenheter.

 

Anbefaler også å legge inn WebGUI (webside tillegg som styrer hele utorrent) slik at du alltid kan logge deg inn via nettside for uhyre enkel torrentadministratsjon.

 

Spør om / når du står fast, så får vi det til.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler å følge denne guiden :

http://www.deciphered.net/blog/2007/04/25/..._server_whs_ctp

 

Grunnen til at det er at det som Digitalis skriver ikke gir riktig innstillinger, dette pga at det ikke er en bruker som logges på ved oppstart.

 

Har satt opp dette selv ved å følge guiden over, fungerer utmerket. Utorrent kjører som en aktiv tjeneste siden dette er en "normal" Windows Server 2003 i bunn og grunn.

 

Pass på at du ikke setter "temp" området til en av nettverksstasjonene da dette kan, og har gjort i enkelte tilfeller, et kjedelig utfall av korrupte data i forbindelse med enten backup eller at den kjører fast døgnrutine med kontroll av lagringsenheter.

 

Anbefaler også å legge inn WebGUI (webside tillegg som styrer hele utorrent) slik at du alltid kan logge deg inn via nettside for uhyre enkel torrentadministratsjon.

 

Spør om / når du står fast, så får vi det til.

 

igjen, hertlig takk!

denne guide var mye lettere og følge enn dem man finner på wegotserver.co.uk osvosv

 

men må si at jeg står fast ved Step 3: punkt 10.

den han skriver gir ingen mening.

 

7.Location the WebUI files and extract them to a temporary folder.

 

8.Click the Start button and select Run...

 

9.Enter %AppData%\uTorrent into the dialog and hit the OK button.

 

 

10.Move the webui.zip file from the temporary folder to the newly opened folder.

Lenke til kommentar
men må si at jeg står fast ved Step 3: punkt 10.

den han skriver gir ingen mening.

7.Location the WebUI files and extract them to a temporary folder.

 

8.Click the Start button and select Run...

 

9.Enter %AppData%\uTorrent into the dialog and hit the OK button.

 

 

10.Move the webui.zip file from the temporary folder to the newly opened folder.

 

Meningen er at du skal da, enten skrive inn "%AppData%\uTorrent" på Start->Kjør /Run, dette da når du er logget inn som den nye brukerkontoen du nettopp har opprettet.

1.Connect to your WHS via Remote Desktop Connection as the newly created user.

 

Ved å skrive inn "%AppData%\uTorrent" på Start->Kjør /Run åpnes en mappe du skal legge den mappen du har pakket ut fra webui.zip filen og kopier inn mappen der.

Lenke til kommentar
men må si at jeg står fast ved Step 3: punkt 10.

den han skriver gir ingen mening.

7.Location the WebUI files and extract them to a temporary folder.

 

8.Click the Start button and select Run...

 

9.Enter %AppData%\uTorrent into the dialog and hit the OK button.

 

 

10.Move the webui.zip file from the temporary folder to the newly opened folder.

 

Meningen er at du skal da, enten skrive inn "%AppData%\uTorrent" på Start->Kjør /Run, dette da når du er logget inn som den nye brukerkontoen du nettopp har opprettet.

1.Connect to your WHS via Remote Desktop Connection as the newly created user.

 

Ved å skrive inn "%AppData%\uTorrent" på Start->Kjør /Run åpnes en mappe du skal legge den mappen du har pakket ut fra webui.zip filen og kopier inn mappen der.

 

ah. jeg forsto det som at webui.zip skulle inn i mappen jeg nettop hadde laget. men syns ikke det ga noe mening.

men da tester jeg dette ikveld etter jobb :D

Lenke til kommentar
men må si at jeg står fast ved Step 3: punkt 10.

den han skriver gir ingen mening.

7.Location the WebUI files and extract them to a temporary folder.

 

8.Click the Start button and select Run...

 

9.Enter %AppData%\uTorrent into the dialog and hit the OK button.

 

 

10.Move the webui.zip file from the temporary folder to the newly opened folder.

 

Meningen er at du skal da, enten skrive inn "%AppData%\uTorrent" på Start->Kjør /Run, dette da når du er logget inn som den nye brukerkontoen du nettopp har opprettet.

1.Connect to your WHS via Remote Desktop Connection as the newly created user.

 

Ved å skrive inn "%AppData%\uTorrent" på Start->Kjør /Run åpnes en mappe du skal legge den mappen du har pakket ut fra webui.zip filen og kopier inn mappen der.

 

ah. jeg forsto det som at webui.zip skulle inn i mappen jeg nettop hadde laget. men syns ikke det ga noe mening.

men da tester jeg dette ikveld etter jobb :D

jepp :blush:

 

nå skal jeg logge inn (http://[server Name]:[uTorrent Port]/gui/)

den spørr etter et brukernavn og passord nå.

jeg taster jeg la inn i uTorrent webUI, men ser ikke ut til å funke..

Endret av Evenmosbek
Lenke til kommentar

Godt det funker, du fikk logget deg inn også antar jeg?

(Jeg logget meg inn med kontonavnet jeg opprettet til å kjøre utorrent, satte brukernavn og passer der når jeg åpnet utorrent. Da ble det samme via webgui.)

 

Enklere blir det ikke å betjene det nei, ganske digg

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar
Nå har jeg testet dette og får det ikke til å virke. Det er ikke mulig å logge på som den nye brukeren, Jeg blir avvist ved innlogging.

bruk IE7, funker som en drøm!

fikk samme feilen ved bruk av Opera f.eks

Jeg bruker IE7 både på serveren og på de andre maskinene. Brukernavnet på den nye kontoen kan ikke være det som er gitt som eksempel i linken tidligere. Det er ikke mulig med mellomrom i brukernavnet.

Etter å ha endret brukernavnet til å ikke inneholde mellomrom, kommer jeg inn på serveren som den nye brukeren.

Har satt opp alle de anbefalte foldere og innstallert utorrent.

Det står at jeg skal pakke ut webgui pakken og flytte zip filen over i en annen mappe. Min nedlastede webgui inneholder kun en tekstfil, ingen zip fil.

Lastet ned webgui fra utorrent sin side. Fikk en betydelig større pakke der, så webgui virker omsider.

Men jeg må alltid være innlogget som den nye brukeren. Logger jeg av stopper utorrent.

Dette har tatt noen timer nå. Min måte å gjøre dette på slik jeg beskrev i mine tidligere innlegg, tok bare 10 min..

Endret av Digitalis
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg anbefaler å følge denne guiden :

http://www.deciphered.net/blog/2007/04/25/..._server_whs_ctp

 

Pass på at du ikke setter "temp" området til en av nettverksstasjonene da dette kan, og har gjort i enkelte tilfeller, et kjedelig utfall av korrupte data i forbindelse med enten backup eller at den kjører fast døgnrutine med kontroll av lagringsenheter.

 

Spør om / når du står fast, så får vi det til.

 

jeg lagrer alle mine data i en mappe som heter Download på samme sted som Public mappen osv ligger default.

 

men nå har jeg begynt å få problemer med nedlastningen.

 

dette er vel ikke en "temp" mappe?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...