Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

STYR UNNA: bilimporttyskland.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg har fått så mange tilbakemeldinger om denne bedrifta at jeg velger å legge ut en synlig advarsel.

 

Er du på jakt etter ny bil fra Tyskland så styr for all del unna www.bilimporttyskland.com! Dette er en bedrift som profilerer seg med et stort kontaktnett i tillegg til at innehaveren er bosatt i Tyskland, men opprinnelig Norsk. I utgangspunktet er dette en god kombinasjon, men i dette tilfellet viser det seg at flere har blitt lurt! Det som går igjen er at man forskuddsbetaler for endringer på bilen (som f.eks ekstra felger eller hengerfeste) mens ingen av endringene blir gjennomført! Det har også vært tilfeller av momsbedrageri som går på bekostning av norske kunder.

Lenke til kommentar
Jeg vil på det sterkeste advare mot å benytte bilimporttyskland.com / Olaf Lund Consulting. Opplegget er ren svindel.

 

Se http://www.importerbil.no/forum/viewtopic.php?f=3&t=212 for mer info (krever registrering)

 

Tråden over inneholder historier fra en rekke misfornøyde kunder. Hovedtrekkene er:

 

1) Firmaets representant fremstår som meget hyggelig og ordentlig i innsalgsfasen, frem til bil er funnet

 

2) Kunde forhåndsbetaler honorar, fraktkostnader + penger til "ekstrautstyr" (felger, tilhengerfeste etc) - gjerne med hasteoverføring på anmodning fra firmaets representant.

 

3) Når bilen kommer til Norge (gjerne forsinket, og gjerne etter at kunden selv har måttet kontakte forhandler eller speditør for å ordne opp i ting selv), viser det seg at kunden må betale frakt på tross av at denne skulle være forhåndsbetalt. I tillegg mangler ekstrautstyret som skulle følge med.

 

4) Det er nå totalt umulig å komme i kontakt med firmaets representant.

 

For egen del kjøpte jeg bil ved "hjelp" av dette firmaet i november 2007, og har brukt tiden siden det på å forsøke å få tilbake penger. Mange andre er i samme situasjon.

 

Jeg vil derfor anbefale alle som ønsker å benytte dette firmaet å tenke seg meget godt om - eventuelt insistere på betaling etter at leveransen er i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...