Gå til innhold

Er kabinett med innebygd vannkjøling noe bra? FERDIG!, med bilder...


Anbefalte innlegg

Jeg skal nå gå får kabinnet og vannkjøling, menvurderet et kabinett med inne bygd vannkjøling.. Noen som har noen erfaring med disse løsningene? Skal kun brukes på CPU, og må vere like bra som TRUE luftkjøler med en svak vifte...

 

Har sett litt på

THERMALTAKE Armor LCS Super Tower Black Liquid Cooling System

LINK...LINK...LINK...LINK

 

Godt nok for en E8500@1,4375v på 4,2-4,3Ghz??

Kan fint bruke en annen cpu blokk (+-500,-), men radiator/pumpe/vanntank blir det som følger med... Tror jeg også bruker 3/8" slanger.. Mulig det blir kjøling påhk senere vis hk har dette innebygd fra fabrikk.. (skal ha et enkel og sikkert system)

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har det kabinettet. Det du må ha er noe å legge under pumpa og tanken ellers så forplanter viberasjonen fra pumpa seg i hele kabinettet. Cpu blokka som følger med kjøler helt ok. Jeg har også et Thermaltake Xaser VI VG400LSWA, det er mye bedre i forhold til plass og så er det viftestyring på vannkjølingen ferdig installert, men det er dyrt da.

 

Thermaltake Xaser VI VG400LSWA

Lenke til kommentar

Blir nok funnet en løsning så tank/pumpehgender fritt...

Men det kabinettet du nevnete er med en vannkjøling som er plassert inn i 3x5,25bay, trolig ikke så effektivt som den dobble radiatoren foran..

 

Men hva kjøler du med den vannkjølingen? kun din E8400? hvordan tempen?

 

Så thermaltake hadde et kabinnet med 3x120radiator men det kabinnetet var så jævla dypt... Men om jeg har 2 eller3x120mm radiator til en E8500 tror jeg ikke er store forskjellen...

 

Vill dette feks tilsvare mist sinne komplette sett med dobbel radiator?

Lenke til kommentar

Mitt Armor er sterkt modifisert har satt inn en trippel radiator i fron og en enkel utvendig bak + byttet pumpe og tank. Dette kjøler jeg cpu(e8600), NB og to 3870x2.

 

I Xaser kabinettet er det bare cpu(q9650) og NB som er i lupen og den 5,25 løsningen holder i massevis på stock og moderat klokking.

 

Min e84000 skal inn i en HTPC snart :grin:

Endret av Mas99
Lenke til kommentar

Takk for svar...

Da burde det kabinettet vere et godt utgangs punkt til å starte med, ser ut til å vere mere enn nok til å kjøle E8500 da.. Ettersom den 5,25 løsningen klarer en overklokka Q9650...

 

Er ikke umulig at det bli utskiftinger ettervert vis ved behov (spes tykkere trippel radiator), men skjermkorta kan holde seg uklokka med vifte til mitt bruk forløbi..

 

Men et spørsmål rundt vannkjølig, lønner det seg å sette på et t-rør med slage til filterport som er høyere en cpu og radiator??... Tenker på lufting, påfylling og mulighet til utaping, eller holder det med påfylingen på vanntanken som blir stående å bunnd av kabinetet?

 

(har erfaring med vannkjøling, men ble en lekasje som gikk utover parketten.. Er derfor jeg må ha noe som er litt mere safe nå får at jeg skal få lov å ha det på rommet)

Lenke til kommentar

Det med vanntank i bunnen av kabinettet, tar bare litt mer tid å få ut luft av systemet.

Jeg brukte ikke t-rør og fillport, det fungerer hel greit uten. Men husk å ha pumpa på når du etterfyller og ikke ha lokket åpent når du stopper den. Den tabben gjordet jeg og det ble mye søl i bunnen av kabinettet når tanken rant over. :ohmy:

Lenke til kommentar
Men husk å ha pumpa på når du etterfyller og ikke ha lokket åpent når du stopper den. Den tabben gjordet jeg og det ble mye søl i bunnen av kabinettet når tanken rant over. :ohmy:

 

Da tar jeg å kjøper en filter port får å vere på den sikkere siden...

Da tar jeg å kjøper den Armor LCS, da har jeg noe å gå ut ifra ivertfall :thumbup:

 

Vis ikke noen har noen innspill før jeg bestiller i kveld?

Lenke til kommentar

Da var vannkjølingen oppe, og den funker bra...

 

Men kjølpte med et sånn display som lesser av temp på vannet og vann-nivå, den funker dårlig... Den dritten viser at det er for litte vann selv om det er vann langt over minimums merket på tanken, og tempratur måleren viser høyere temp på vannet (28-32grader) enn det bios sier cpu er (27grader)...

 

Men nå funker ikke displeiet i det heletatt, står --,-- på temp...

knall bra innvistering :p

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1008887;c:36138

Lenke til kommentar

Morsomt og se bilder av ditt også :)..

Bruker så og si aldri cdrom, men har en USB-DVDrwsom jeg bruker til og legge inn vista/drivere...

 

Vilket hk bruker på den 5,25" løsningen?, er det X38 eller X48?...

Vurderer det Asus kortet med vannkjøling, men koster shorta... Rundt 3000+ :(

 

Ser ut som hovedkortet ikke vil noe mere,ser ut som det er tappa for krefter vil ikke klokke like bra som før og det er dritt varmt...

 

Har gått i innkjøp av ny side dør med 25cm vifte, får og få en sval bris direkte på hk'et... Kommer snart en vifte kontrol også fra usa på 3,5"baye, så får senka hastigheten på pumpa og toppvifta...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...