Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - grizzmo - EF-S 60mm f/2.8 Macro

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Her er tråden for mine Oktoberfest-bilder 2008

Bruker: grizzmo

Utfordring: Bilde 5 dager i uka.

Deltagernivå: entusiast

Utstyr: Canon EOS 400D og Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Endret av Grizzmo
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1.Oktober

"Tiden består"

post-103109-1222898476_thumb.jpg

60mm; 1/10s; F/5.6; ISO 200

Arvegods fra en av mine onkler; en Omega Seamaster fra nitten-noen-og-femti. Klokka går like fint 50 år etter at den ble kjøpt.

Bildet er litt preget av hastverk da det egentlig motivet ikke fungerte slik det var tenkt, og jeg måtte velge dette istedenfor og få det ferdig før midnatt. Skulle nok vært tatt tidligere på dagen for å utnytte dagslyset og slippe en del av refleksene fra den improviserte lyssettinga. Kommer tilbake til dette motivet en annen dag.

Endret av Grizzmo
Skrevet (endret)

2.Oktober

"Mens man venter på bussen."

post-103109-1222978815_thumb.jpg

60mm; 1/13s; F/8; ISO 400

Disse arachnidene (va heter de egentlig?) har visst en obskøn forkjærlighet for busskur i betong; sikkert 1-2 dusin av dem på busstoppet ved jobben.

Endret av Grizzmo
Skrevet (endret)

4.Oktober

"Maskinportrett"

post-103109-1223136130_thumb.jpg

60mm; 1/125s; F/2.8; ISO 100

Jeg kom over denne borremaskina når jeg var ute å traska. Produsenten har visst hatt det litt morsomt når den ble designa; fronten ser ut som om den er hentet rett ut fra en episode med Toget Thomas:)

Endret av Grizzmo
Skrevet

Forstår godt at du kalte 4. oktober for portrett. Den greia der så jammenmeg levende ut.

Ringen i 5. oktober var fin, men jeg fikk nesten vondt i øynene av bakgrunnen til høyre. Kanskje en bitteliten endring i DOF hadde gjort seg.

Skrevet

5. Ja, den bakgrunnen ble ikke helt bra; måtte nok hatt større blender for å få den difus nok, hvis det i det hele tatt hadde hjulpet. Jeg får prøve å gå andre veien med mere dydbe neste gang.

Skrevet

Favoritten min hittil er definitivt "Mens vi venter på bussen" Her syns jeg du har fått en fin bakgrunn (betong?) og et bra utsnitt.

Skrevet (endret)

EDIT: 7.Oktober

"Kjær konkurrent"

Vet ikke helt om dette kvalifiserer som produktfoto (må ikke de ha utbrent bakgrunn?:)), men prøver nå alikevel.

post-103109-1223406368_thumb.jpg

60.0mm

; 1/15s; f/2.8

; ISO 1600

Endret av Grizzmo
Skrevet
8.Oktober

"Godværsdag"

Så ble det endelig en dag med klar himmel og sol. :)

Hæ? Hvor har du vært hen? Det regnet omtrent hele dagen her hvor jeg var.

Men veldig koselig bilde. Får litt lyst til å ta meg fri når jeg ser det. Er det ikke sommer eller høstferie snart? Kan man ikke bare ligge på gresset og kikke opp på den blå himmelen med et strå i munnen?

Skrevet

Veldig behagelig det der. Nydelige farger. Når jeg ser ut skjønner heller ikke jeg hvor i verden dette er, dvs. på Østlandet er det definitivt ikke.

Skrevet (endret)

10.Oktober

"I nytt lys"

post-103109-1223670187_thumb.jpg

60mm; f/2.8; 1/200s; 100ISO

Sola tittet frem et lite øyeblikk i det jeg gikk for denne benken som jeg må ha passert et sted mellom ett og to tusen ganger før. Pussig hvordan man ser fler og fler dagligdagse ting bokstavelig talt i nytt lys jo mer man fotograferer :hmm: Kunne nok tenkt meg å ofre litt ISO for mere dybde i ettertid, men, men.

Endret av Grizzmo
Skrevet

2. og 5.10 er mine favoritter. 5.10 kunne blitt veldig bra, men som du selv kommenterer så ble høyresiden litt forstyrrende. Kanskje større dybdeskarphet hadde fungert enda bedre? Men den bortgjemte benken var også severdig.

Skrevet

Huff man har vært travelt opptatt forige uke. Skal prøve å være litt mere disiplinert denne uka.

13.Oktober

"Midnatt på Narvik havn"

post-103109-1223936518_thumb.jpg

60mm F14 8s 800ISO

Det ble litt lek med diff ikveld. Bildet er tatt 3 minutt før midnatt, så rakk ikke å legge det ut før nå.

Skrevet

Havnebildet var ikke gærent, skipet blir passe opplyst. Lysstriper i vann er noe vi liker. Benken tror jeg kanskje jeg ville tonet ned lyset littegrann på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...