Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - arnold_layne - Sigma 30/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Here we go...

 

Dette kunne egentlig ikke startet verre. Jeg har vært på jobbreise siden i går (uten kamera), og kom ikke hjem før klokken åtte i kveld. Dermed ble første bilde et forsøk på være litt kreativ i min egen stue...

 

1. oktober - Lampefeber

 

384566640_qFQfn-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/6400s, f/4

 

Edit: La til tittel

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Takk for kommentar. Litt magert utbytte i dag, men jeg fikk i hvert fall for første gang oppleve å ha et genuint behov for Liveview. Og det var ikke for å slippe å ligge på bakken. Når jeg la øret helt ned på gresstustene kunne jeg såvidt skimte fokuspunktet på LCD-skjermen. Litt ugress- og stråplukking måtte også til for å rydde komposisjonen... :dremel:

 

3. oktober - Froskeperspektiv

 

385704804_pJNhe-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/640 s, f/7.1

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Godt å se at noen tar'n helt ut og satser på ett bilde om dagen. That's the spirit! De siste to er riktig fine. Spesielt godt likte jeg det siste - godt sug i komposisjonen. Har du brukt noe innfyllingslys?

 

Sovende barn er en god idé, og slett ikke verst gjennomført, men du kunne nok med fordel hatt litt bedre plass i bunnen.

Lenke til kommentar

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

 

Godt å se at noen tar'n helt ut og satser på ett bilde om dagen. That's the spirit! De siste to er riktig fine. Spesielt godt likte jeg det siste - godt sug i komposisjonen. Har du brukt noe innfyllingslys?

 

Sovende barn er en god idé, og slett ikke verst gjennomført, men du kunne nok med fordel hatt litt bedre plass i bunnen.

Det er en smule ambisiøst med daglige bilder, men jeg skal gjøre mitt beste. Det blir nok en del bilder som blir tatt etter mørkets frembrudd (og ikke minst leggetid) i løpet av måneden.

 

Kun naturlig lys på bilde 3. Lav ettermiddagssol med et lett slør av skyer foran - kan ikke be om mer :)

 

Bilde 2 ble en smule trang i bunn ja, men jeg hadde ikke mer å gå på pga. et sengegjerde (tilsvarende det man ser bak bamsene).

Lenke til kommentar

Flere kandidater igjen i dag. Ikke alltid like lett å velge ett når bildene er så forskjellige, men det er vel et luksusproblem. Endte opp med dette som ble tatt på Flesland etter å ha skysset familien på flyplassen.

 

4. oktober - Regnet kommer

 

386201492_yfvgj-XL.jpg

 

EXIF: ISO 200, 1/2000 sek, f/9.0

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Må bare gjenta de forrige her å si at flyplassbildet ble stilig. et virkelig sug inn i bildet, at du har fått med gatenummere (eller hva det nå er) gjør at vi får enkelte holdepunkter i bildet og gjør det mindre ensformig i mine øyne. Meget bra.

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Ved første øyekast trodde jeg du hadde vært i Sydney, men ikke når jeg fikk sett nærmere på det.

 

Hvis dette var tatt i all hast, så er du rimelig kjapp til å finne konsentrasjonen. Utsnittet her fungerer veldig bra, og det grønne lyset står fint til den rødaktige himmelen.

 

Det overrasker deg vel ikke at jeg la merke til ett bestemt aspekt ved bildet her. Åtte blenderlameller ser det ut til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...