Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - andreasoverland - Canon TS-E 90mm f/2.8


Anbefalte innlegg

Bruker: andreasoverland

Utfordring: Legge ut 20 bilder i èn serie: Ting jeg finner i/ved fjera, fotografert på ei svart bok der og da

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: Canon EOS 1Ds3, Canon TS-E 90mm f/2.8

 

Jeg skal prøve å laste opp 20 bilder, med samme tema og motivtype. Bildene tar jeg i fjæra ute ved Fornebu, og de skal være av noe jeg finner der, og som bakgrunn bruker jeg en svart liten bok. Bildene croppes kvadratisk fra sentrum og ut til kantene.

 

I dag ble det etpar kongler på boka.

post-141023-1224610098_thumb.jpg

Endret av andreasoverland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe.

 

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

 

Da jeg startet denne serien med de grensene jeg satte så trodde jeg det skulle bli en litt kjedelig serie. Men som jeg og sikkert mange andre sier, så er det bra å utforske "feil". Når jeg har tenkt : "Ok, nå skal jeg virkelig prøve slik lyssetting, og slik posering og slikt objektiv osv, for jeg VET at det blir crap" så har jeg nesten alltid funnet ut noe nytt ved å dyrke feilene.Bildene ble crap, som forventet, men jeg oppdaget likevel noe ved teknikken eller resultatet som jeg likte. Dette kan jeg så ta med videre til en setting hvor jeg planlegger bra greier.

 

Dette har også skjedd med denne serien. Det som jeg trodde skulle bli en kjedelig sak; den svarte boken, viser seg jo å være en supersak å ha med. I tillegg er jeg ganske fornøyd med serien selv, og nå på toppen av det hele flere av dere liker den, så kan jeg jo ikke være mer fornøyd.

 

Håper begrensningen og resultatet det har gitt kan være til en liten inspirasjon til noen (det har inspirert meg i allefall)

 

Dagens bilder er av en klase med dingser som hang sammen i en slags tang-knute. Jeg tipper at det blir en svart fjær i morgen, siden jeg så noen i fjæra i dag. Med mindre det er frost på bakken der i morgen tidlig, da blir det kanskje noe frostgreier.

 

Andreas Øverland

www.andreasoverland.no

post-141023-1223398531_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...