Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopedlappen - Hvor dyrt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12-14 timer tilsammen bare på moped (husker ikke eksakt) + trafikalt grunnkurs (dersom du tar det uten mørkekjøring må du ta opp mørkekjøringa før neste sesong hvis ikke går førerkortet "ut på dato"). trafikalt tar vel 12 timer.

 

Mopedlappen koster fra ca. 4000 kr på de billigste stedene og sikkert oppi 6000 på de dyreste.

Trafikalt koster ca 3500 kr inkl. mørkekjøring.

 

mange steder pleier de å ta mopedlappen over 2 dager (f.eks onsdag og da torsdagen etter), og så er du ferdig. så må du ut med litt for å ta teoriprøven + skrive ut lappen osv.

Lenke til kommentar

Kompis av meg fikk lappen i dag. Han betalte 4400,- for kjøretimene, 1500 for mørke+langkjøring, 1500 for grunnkurset og 600 for teoriprøven. Det blir 8000. Jeg syntes faktisk dette er en grei pris, og kommer til og starte med kjøretimer til våren. Er vel for sent nå. Men i løpet av vinteren kan jeg ta Traffikalt grunnkurs, men ikke noe mer? Resten må jeg ta etter kjøretimene?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Kompis av meg fikk lappen i dag. Han betalte 4400,- for kjøretimene, 1500 for mørke+langkjøring, 1500 for grunnkurset og 600 for teoriprøven. Det blir 8000. Jeg syntes faktisk dette er en grei pris, og kommer til og starte med kjøretimer til våren. Er vel for sent nå. Men i løpet av vinteren kan jeg ta Traffikalt grunnkurs, men ikke noe mer? Resten må jeg ta etter kjøretimene?

 

Takk for svar!

Du kan jo ta mørkekjøringen...

Lenke til kommentar

Noen siste spm. for og få oppklart alt, og bli ferdig med tråden;

Det er vel for seint og starte nå? Må vel vente til våren før jeg kan starte med kjøretimer osv?

Jeg trenger Traffikalt grunnkurs, mørkekjøring (det er i en pakke, og begge deler kan tas i vinter?) kjøretimer og teoriprøve? Ikke noe mer?

Hvor tidlig på året starter kjøreskolene med kjøretimer? Hvor lang tid vil jeg bruke fra jeg starter, til jeg har lappen?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...