Gå til innhold

Asus PG279C vs Acer XB271HU


Anbefalte innlegg

Hei, pga innkjøp av en snasen MSI GTX 1080 Gaming X trenger jeg da en skjerm som er verdig et slikt beist. Bestemte meg da for en skjerm som skulle ha 144hz eller over, g sync, 2k. Etter litt research er det disse to jeg står igjen med.

 

Vil gjerne høre personlige kommentarer hvis du har eller eier noen av disse skjermene :)

Og skriv gjerne en kommentar dersom det finnes en skjerm som du mener er like bra.

 

https://www.komplett.no/product/859681/datautstyr/skjermer/skjermer/acer-27-predator-led-g-sync-xb271hu#

 

https://www.komplett.no/product/858037/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg279q#

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med de 2 skjermene spesifikt, men det jeg ser rundt omkring er at asus'en har bedre menyer og er mer solid bygget, mens acer'en er litt mer løen i bygginga. Acer'en har ganske tynne kanter, men bare å 3 av kantene, og i bunnen er det en større kant som flere har sagt i reviews at den føles "billig, og lett og ødelegge".

 

Såvidt jeg vet så er panelene så identiske at man ellers ikke ser forskjell på dem i bruk, og velger bare den som er billigst der og da. Hvis de er like dyre så foreslår jeg å ta den som ser best ut. Aceren var 2000kr billigere i hele november i fjor.

 

Jeg var veldig bestemt på å kjøpe meg asus'en selv, men syns de er i overkant drøye i prisen. Jeg kjøpte en TN panel skjerm på tilbud istedenfor på black friday, og angrer egentlig på at jeg ikke investerte i det større IPS panelet.

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Har ikke erfaring med de 2 skjermene spesifikt, men det jeg ser rundt omkring er at asus'en har bedre menyer og er mer solid bygget, mens acer'en er litt mer løen i bygginga. Acer'en har ganske tynne kanter, men bare å 3 av kantene, og i bunnen er det en større kant som flere har sagt i reviews at den føles "billig, og lett og ødelegge".

 

Såvidt jeg vet så er panelene så identiske at man ellers ikke ser forskjell på dem i bruk, og velger bare den som er billigst der og da. Hvis de er like dyre så foreslår jeg å ta den som ser best ut. Aceren var 2000kr billigere i hele november i fjor.

 

Jeg var veldig bestemt på å kjøpe meg asus'en selv, men syns de er i overkant drøye i prisen. Jeg kjøpte en TN panel skjerm på tilbud istedenfor på black friday, og angrer egentlig på at jeg ikke investerte i det større IPS panelet.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...