Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har jeg krav på barnebidrag?


Gjest Torben

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er 17 år, bor hos min far(noe jeg alltid har gjort), og min mor har aldri betalt barnebidrag.

Hun har heller aldri støttet meg med penger til klær, mat osv osv.

Hun har på den andre siden betalt for en flybillett til Thailand en gang(hvor jeg var med mamma). Hun har bedre inntekt enn pappa(ca 230 000 brutto).

 

Har jeg krav på barnebidrag? evt hvor skal jeg hendvende meg og hvordan skal jeg gå frem?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært i lignende situasjon selv der min far ikke har betalt barnebidrag for meg på ca 8 år.

Du kan sende søknad til NAV slik jeg gjorde. De behandler den og sender den videre til moren din og ber om hennes signatur.

Om hun ikke skriver under vil NAV fortsette å behandle søknaden og eventuelt gir de deg barnebidraget.

 

Utover det har jeg lite å komme med.

Lenke til kommentar
Gjest arne arnt
Torben

 

Skrevet i går, 20:49

Hei!

 

Jeg er 17 år, bor hos min far(noe jeg alltid har gjort), og min mor har aldri betalt barnebidrag.

Hun har heller aldri støttet meg med penger til klær, mat osv osv.

Hun har på den andre siden betalt for en flybillett til Thailand en gang(hvor jeg var med mamma). Hun har bedre inntekt enn pappa(ca 230 000 brutto).

 

Har jeg krav på barnebidrag? evt hvor skal jeg hendvende meg og hvordan skal jeg gå frem?

 

Takk på forhånd.

 

Nå hvordan vet du at din mor ikke har betalt barnebidrag? hun betaler da til faren din frem til du er 18 år og jeg tviler for at faren din forteller deg alt rundt økonomien hans.

 

du har ikke krav på et rødt øre såfremt at du ikke går vgs etter at du har passert 18, da kan du søke etter en forlegning via nav på et år som går direkte til deg.

 

Har jeg krav på de bidragene jeg burde mottat i løpet av de 17 årene jeg har levd? leste at minstekravet er på 870(ganger 12)(ganger 17)= 175440.

 

Nå tror jeg du forvirrer barnetrygd og barnebidrag hvis foreldrene dine ikke har delvis delt omsorg da, men igjen du har ikke krav på pengene di er faren din sine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...