Gå til innhold

Stillegående, men samtidig kraftig laptop ... finnes de?


Anbefalte innlegg

Heisann gutter og jenter!

 

Jeg fikk igjen en anstendig sum på skatten, og vurderer å la DJ-laptopen (macbook pro 2015) få forbli akkuratt det, dedikert til DJ-bruken, og anskaffe meg en windows-basert laptop igjen.

 

Alt med måte, men pris er ikke veldig avgjørende for hva jeg kjøper, men ser for meg sånn i 15.000kr landet...

 

En Razor Blade tror jeg hadde passet meg perfekt, men de er ikke og oppdrive her i landet :(

 

Så, hva er jeg ute etter:

* Prosessor er ikke VELDIG viktig, men bør i alle fall være 2C4T, evt 4C4T.

* Fortrinnsvis en 13" eller 14", eller noe der i mellom, være litt i "ultrabook"-segmentet. Tenk MBP Retina

* 256/512GB SSD, gjerne nVME/M.2 (men skal vel noe til at det ikke er det i dette pris-segmentet)

* Finnes der et innebygget skjermkort annet enn Intel, så er det et pluss, fortrinnsvis grønt lag, men trenger ikke å være noe fancypants, 1050 eller noe er MER enn godt nok.

* Såppas god passiv kjøling, at vifte ikke begynner å snurre ved lett bruk, og da inkluderer jeg FullHD videoavspilling fra Youtube, samt "normal surfing", google drive spreadsheets og den slags.

* God skjerm, f.eks 3200x1800 eller tilsvarende. FHD er også godt nok, sålenge den er god.

* 8 gig ram er minimum.

 

Den trenger ikke å ha noen "spill-kvaliteter", da jeg har en tålelig bra spill-desktop, der jeg bruker in-home-steam-streaming type opplegg, noe som for øvrig kan anbefales veldig.(Sansynligvis ikke til konkuransedrevet FPS, men alt jeg spiller (KSP/factorio/civ etc) funker det som gull! (Nyere overklokka i5 med 970 gpu)

Jeg savner dog og ha en windows PC, da "remote desktop" ikke blir heeeeelt det samme til "andre oppgaver", og jeg klarer IKKE og bli venn med OSX på "andre oppgaver" (savner mspaint!!, notepad, etc), samt at den blir veldig varm med remote desktop (har testa både NX og google remote).

Tenker også _LETT_ video-redigering (Lage film fra feriebilder og den slags), men sansynligvis ikke stort mer komplisert enn WMM eller noe.

 

Så, har jeg noen gode alternativer der ute?
Dell XPS 13 ? - Fin og konfigurerbar

HP Spectre x360 (ser jeg får kritikk for å bli varme og bråkete)

Noe fra Asus?

Microsoft surface laptop ser jo strålende ut! https://www.komplett.no/product/921381/pc-nettbrett/pc-baerbar-laptop/ultraportable/microsoft-surface-laptop-135-touch#

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er ute etter noe av det samme som deg, og heller mot HP Spectre x360, blant annet pga OLED skjermen.

Hvor leste du at de sliter med varme og viftestøy? Leste nemlig det samme om Asus Zenbook som jeg også har kikket på.

 

Microsoft Surface Laptop ser også lovende ut ja. Noen som har erfaring med denne?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...