Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oprasjon av beinhinnebetennelse.


Grand

Anbefalte innlegg

Hei, har hatt beinhinnebetennelse i mellom 4 - 6 mnd nå og det ser ut som at den ikke vil gi seg med det første. Var hos legen for en uke siden, der fikk jeg beskjed om at det har gått så lenge at han ikke hadde noe annet enn å tilby meg oprasjon. Så det jeg lurer på er det noen som har erfaringer med dette her? Hvordan de gjør det, hvor lang tid tar det før man blir bra igjen i beina osv.

 

Denne betennelsen er ganske håpløst og prøvd det meste, men ser ut som dette er siste utvei. Fikk ganske lite informasjon om åssen inngrepet forgikk og hvordan man ble etterpå.

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har hatt beinhinnebetennelse i mellom 4 - 6 mnd nå og det ser ut som at den ikke vil gi seg med det første. Var hos legen for en uke siden, der fikk jeg beskjed om at det har gått så lenge at han ikke hadde noe annet enn å tilby meg oprasjon. Så det jeg lurer på er det noen som har erfaringer med dette her? Hvordan de gjør det, hvor lang tid tar det før man blir bra igjen i beina osv.

 

Denne betennelsen er ganske håpløst og prøvd det meste, men ser ut som dette er siste utvei. Fikk ganske lite informasjon om åssen inngrepet forgikk og hvordan man ble etterpå.

 

Takker for svar :)

Hei!

Jeg har slitt med kronisk legg/beinhinnebetennelse i over 1 år, og ble tilbydt diverse kortisonsprøyter osv. Jeg er litt skeptisk til hva jeg har inn i kroppen min, så jeg ringte litt rundt, til fysioterapauter og kiropraktore.

 

Ble henvist til en idrettslege, som var tidligere annsatt hos MFK, som sa at det finnes noe nytt som heter trykkbølgebehandling. Tror du kan finne litt om det på nettet.

 

Det går ut på å stimulere den betente kroppsdelen med raske gjentatte "slag" av trykkbølger, som gjør at kroppen bygger nytt vev eller noe. Står som sagt mer info på nettet. Jeg var jo skeptisk da, har aldri hatt suskess med "alternativ" behandling.

 

Noe motvillig så bestilte jeg time, og gjennomgikk ca.10 min med ganske mye smerte. Etter 3 behandlinger tror jeg (over en periode på ca.2 mnd) så var jeg så og si smertefri. Utrolig deilig å kunne gå på trening igjen!

 

Skal på en oppfølgningstime nå neste uke, og da er jeg ferdig med all behandling. Så jeg vil absolutt anbefale deg å sjekke ut noen fysioterapauter eller kiropraktorer i ditt distrikt om de kan tilby trykkbølge behandling. Selv om det kostet litt (ca.2000kr for all behandlingen) så synes jeg det var verdt hver krone.

 

Så før du setter i gang operasjon, så ta en titt på dette. Så får du ha lykke,lykke til! Bare spør om du vil vite mer :)

 

Info:

Lommelegen.no -Trykkbølgebehandling

Endret av Macbook24ghz
Lenke til kommentar

Takk! du fikk meg til få gledestårer i øyene nå :)

 

Blir til at jeg ringer i morgen og undersøker dette her med legen min med engang! Jeg har prøvd ganske mye nå og begynner å bli desperat, fikk beskjed om at den vile gå over viss jeg tok det med ro, men den har vell blitt kronisk, for jeg kjenner den så og si 24/7.

 

Takk igjen!

Endret av Sno
Lenke til kommentar
smerte? av behandlingen? på en skala fra 1-10 hvor 10 er verst.. hvor vondt var det?

 

har tenkt på det samme selv, har problemer med begge hælene, betennelsen vil ikke gi seg.. har gått med dette i mange år , der det kommer og går ved jevne mellomrom..

 

For å beskrive selve behandlingen da:

 

Den hun/han holder i hånden ligner litt på en pistol. I "tuppen" av denne "pistolen" er det er kuleformet stempel som går ut og inn. Dette stemelet blir styrt av trykkbølger (derav navnet). En vanlig behandling er 2000 slag, og dette blir gjennomført på 5-10 minutter.

 

Smerte:

Det avhenger av hvor betent eller skadet du er. Men jeg som var gangke "ødelagt" så vil jeg si smerten var en sterk 7'er. Jeg måtte ha noe å klamre meg i. Men etterhvert så blir foten så nummen at man ikke kjenner noe særlig. De første 200 slagene er verst, så blir det bedre og bedre.

Endret av Macbook24ghz
Lenke til kommentar
Takk! du fikk meg til få gledestårer i øyene nå :)

 

Blir til at jeg ringer i morgen og undersøker dette her med legen min med engang! Jeg har prøvd ganske mye nå og begynner å bli desperat, fikk beskjed om at den vile gå over viss jeg tok det med ro, men den har vell blitt kronisk får jeg kjenner den så og si 24/7.

 

Takk igjen!

 

Nesten alle leger prøver å løse problemet med "Ta det rolig, og ta deg en Paracet". Derfor tok jeg saken i egne hender. :) Fant en del når jeg søkte på google, sikkert masse info å finne, men det beste er å snakke med en fysioterapaut, slik at du ikke får feilinformasjon!

 

Takk igjen!

 

No problem :)

Endret av Macbook24ghz
Lenke til kommentar
prøvd 3 doser med forkjellige medisiner uten nytte

må bli behandling eller amputasjon , så prøver behandlinga først :p

 

Amputasjon hadde nok satt en effektiv stopper for problemene dine ja :) Men prøv behandlinga først ja! hehe ;)

Lenke til kommentar

Kur er noe dritt, gir meg bare bivirkninger og ikke noe mere, har gått på nSAID i 2 uker, gir meg bare kvalme og alle verdens bivirkninger. Jeg er heller ikke så hissig på å operere, for det første, det er beina mine det er snakk om, og jeg blir lenge vekk fra idretten.

 

Smertene driter jeg, om det så er nærmest tortur skal jeg komme meg gjennom det. Som signaturen min sier Pain is temporary glory is forever

Lenke til kommentar
Men leser at man måtte gjennom mange grunndige undersøkelser, hvordan er det med det. Måtte du det? eller holdt det med at du sa du hadde beinhinnebetennelse?

 

Tror ikke jeg hadde noe som helst undersøkelse. Hadde heller ikke med henvisning fra lege. Tror nok det er så enkelt som å bestille frisørtime :)

Lenke til kommentar
Smertene driter jeg, om det så er nærmest tortur skal jeg komme meg gjennom det. Som signaturen min sier Pain is temporary glory is forever

 

Du har ihvertfall en god instilling, det skal du ha :)

Det lønner seg nok i lengden skal du se!

 

Takk, prøver å tenke posetivt om det meste. Ting blir så mye bedere da. Og det er snakk om kroppen min, viss kortvarig smerte kan få vekk noen som kan irritere meg i flere år så tviler jeg ikke et sekund.

 

Tror ikke jeg hadde noe som helst undersøkelse. Hadde heller ikke med henvisning fra lege. Tror nok det er så enkelt som å bestille frisørtime

 

Da tror jeg faktisk at jeg dropper å snakke med legen min og ringer direkte opp til de som kan gjøre dette her. Leger har alt for lite kunnskap om belastningsskader innen for idrett etter min mening. Hadde legen min virkelig satt seg inn i dette her hadde han vell anbefalt meg dette fra dag en av.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Da tror jeg faktisk at jeg dropper å snakke med legen min og ringer direkte opp til de som kan gjøre dette her. Leger har alt for lite kunnskap om belastningsskader innen for idrett etter min mening. Hadde legen min virkelig satt seg inn i dette her hadde han vell anbefalt meg dette fra dag en av.

 

Følte akkurat det samme som deg. Det virker som om de ikke har kunnskap rett og slett. Å nevner du det til dem så får du jammen meg passe ditt påskrevet! De har jo 6 års utdanning osv..

 

Gjør det du, ring direkte til fysio. og visst han/hun krever henvisning fra lege av en eller annen grunn, så er jo ikke det problem å fikse :)

Lenke til kommentar

Nei, mamma er så trangsynt når det gjelder sånne ting, hu tror at selolje og restitusjon funker ... måtte vist få rekvisisjon av legen min til å gjøre det. Men skal bestille legetime i morgen eller over morgen. Jeg skal skaffe meg time, samme faen hva. Viss nSAID ikke funker så har jeg ikke så veldig trua på selolje heller.

 

Men har undersøkt på egenhånd om hvor jeg kan få behandlig og lest litt mere om det. Regner med å starte så fort som mulig etter jeg har hvert hos legen min.

 

Begynner å bli irritert på alle som tror at belastningskader går over av seg selv ...

 

jeg veit dette høres teit ut, men viss du hadde møtt mora mi så hadde du skjønt det med engang.

Endret av Sno
Lenke til kommentar
Nei, mamma er så trangsynt når det gjelder sånne ting, hu tror at selolje og restitusjon funker ... måtte vist få rekvisisjon av legen min til å gjøre det. Men skal bestille legetime i morgen eller over morgen. Jeg skal skaffe meg time, samme faen hva. Viss nSAID ikke funker så har jeg ikke så veldig trua på selolje heller.

 

Men har undersøkt på egenhånd om hvor jeg kan få behandlig og lest litt mere om det. Regner med å starte så fort som mulig etter jeg har hvert hos legen min.

 

Begynner å bli irritert på alle som tror at belastningskader går over av seg selv ...

 

jeg veit dette høres teit ut, men viss du hadde møtt mora mi så hadde du skjønt det med engang.

 

Jepp. Skjønner hva du mener!! At du skal ta det mer ro i et par månder er jo det siste en treningsglad tenåring i sin beste alder vil høre! Forklar mora di at du vil bli kvitt plagen så fort som mulig. Kanskje du kan få henne til å ringe en fysio å få litt info. så blir hun kanskje blir overbevist? Det funka på morra mi hvertfall! Fysio'n min sa at operasjon er absoultt siste utveg. Jeg kan risikere å få plager etter etter en slik operasjon sa han. Jeg er ingen lege, så jeg vet ikke hva som er best for deg, men for all del; prøv trykkbølgebehandling, og visst det av en eller annen merkelig grunn ikke skulle funke, DA kan du evt. ta en operasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...