Gå til innhold

Sennheiser PX100 vs PX200?


Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Hei! Jeg har lyst på nye hodetelefoner, og tror det blir enten Sennheiser PX100 eller PX200. Problemet er hva jeg skal velge!

Det som vises under er mine personlige meninger:

 

Sennheiser PX100

Pris: ca. 250kr

Lydisolasjon: Nei

Utseende: Bra

Behagelighet: Bra, ligger oppå ørene

Lydkvalitet: Svært god, litt bedre enn PX200

 

Sennheiser PX200

Pris: ca. 500kr

Lydisolasjon: Ja

Utseende: Sånn passe

Behagelighet: Bedre, ligger rundt ørene

Lydkvalitet: Svært god, litt dårligere enn PX100

 

Ja, det er hovedfaktorene for meg i hvert fall. Som du ser har hver hodetelefon sine fordeler og bakdeler, og gjør det vanskelig å velge.

Vennligst hjelp meg med hva jeg skal velge?!

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xZFMnIz6

På skolen får vi noen ganger sitte å høre på musikk i timene hvis vi leser eller bare jobber for oss selv. Dette er nok bare en bagatell, men med lukka hodetelefoner kan jeg jo ha høyere volum uten å forstyrre de andre, men jeg kan og unnlate å høre læreren hvis han kommer med beskjeder o.l.

Med åpne hodetelefoner må jeg ha lavere volum, men da kan jeg og få med meg omgivelsene bedre. Men som sagt, det er nok bare en bagatell.

 

Jeg tror jeg går for PX200

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ville ikke gått for 200.... den er seriøst ikke behagelig overhodet, og lydkvaliteten er dårligere enn px100. Lukka hodetelefoner med så små klokker er en diger vits spør du meg ;)

px100 og porto = 240 kr på cdon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Jo, det blir nok det, en venn av meg skal også kjøpe, så vi kjøper ilag for å spare porto!

 

Edit: :w00t: bestilte de nå nettopp fra CDON! 248,- med frakt! Kjøpte alene, ikke som nevnt ovenfor.

 

Og sjekk brukernes erfaringer av PX100! Sendte link til en av omtalene til en venn av meg som har Koss PortaPro, han begynte å snakke om at Sennheiser var oppskrytt, osv.! :)

 

Nå er de endelig fremme...:)

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uff, litt spent nå. Bestilte PX200 fra cdon. Tenkte det ville være fint med litt isolasjon. Men når det går på bekostning av lydkvalitet ble jeg en hel del usikker. Kanskje jeg skal endre orderen.

Jeg har PortaPro, og folk rundt meg er ofte plaget av høyt volum. :blush: Har også Shure E2c, og liker lyden de leverer. Altså betyr ikke bassen noe særlig for meg.

 

Skal brukes med iAUDIO X5 (SNR: 95 dB, Max Output: 16 Ohm, earphones : 20mW + 20mW, Frequency Range: 20Hz~20KHz). Noen som har en idé om hva jeg skal velge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Jeg har iAudio X5! Sammen med PX100'ene har jeg absolutt ingen ting å klage på. Har av og til gått hjem fra skolen og digga musikk, og blir nesten overraska av den gode lyden! I tillegg så er Sennheiserene så gode å ha på ørene at det ødelegger ikke opplevelsen i hvert fall. (PX200 er nok mer behagelig, pga. klokkene.)

 

Sennheiser PX 200 burde passe godt til BMW X5'en din. (eller var iAudio X5?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...