Gå til innhold
  • blogginnlegg
    1
  • kommentarer
    0
  • visninger
    9 723

Røveri og Fri ringeminutter


The-cyrus

301 visninger

Jeg bruker å se på nettsiden www.telepriser.no når jeg skal bestille meg mobil abo og også dor å se om det finnes noe bedre tilbud fra de forskjellige aktører. En dag fant jeg Ipea. For en marrerit det viste seg å være. De hadde lovet med fri ringeminutter og og en del antall sms pr mnd. jeg tenktet dette var tingen. Jeg bestilte abo hos dem. Så det gikk mange månder uten at jeg fikk en eneste regning fra dem. Det skulle jeg heller ikke få fordi jeg hadde alldri overstikket mine frie minutter. En dag kom et brev i posten at Ipea hadde nå blitt kjøpt opp av onecall. Det skulle ikke har hatt noe betydning for oss kunder enn det at vi hadde nå 120 minutter fri isted for 145 minutter jeg hadde fra før av. Like før jul kom en regning fra et firma som het SVEA Finans. Den lydet på kr 97. Det var en regning som Ipea hadde sendt til dem. Jeg tenkte at 97 kroner er ikke så mye penger og det var tross alt jul og ville ikke ødelegge min jul for 97 kroner. Jeg betalte den uten å sjekke opplysninger som var der angående samtaler og slike.Jeg ble også litt skremt av det som stått på regnigen: Følgende beløp skal være oss i hende innen fristen. Den 25. mars, etter påske, kom igjen en ny regning den var på kr. 297. jeg tenkte hva h.... Dette ikke kunne stemme. Jeg så nærmere på den og da jeg la merke til at jeg hadde blitt fakturert for bruk av GPRS for kr 239,23.

Regningen var for perioden desember men de hadde sendt ut nå. med SVEA finans som aktør og innkrever. Jeg ringte til Svea og lurte på hva dette var her for nå. De kunne bare fortelle meg at det var en ipea faktur fpr periode des 07 som de hadde sendt ut etter over tre mnd. jeg lurte på hvorfor den har kommet nå og dama der kunne ikke svare på det heller. Heller kunne hun ikke fortelle meg mer enn det som stod på regningen. Hun rådet meg å kontakte onecall siden onecall hadde kjøpt ipea. hun sa at de har ebn direkte link til onecall og om jeg ville kunne hun sette meg over direkte til onecall. Jeg takket ja.

 

Siden den gangen jeg har vært i kontakt med onecall. De har ennå ikke kunne hjelpe meg med å gi meg en detaljert samtale og forbruk oversikt. Det eneste har vært å gi meg samme svar og det var "send mail". Idag fikk jeg vite også at "onecall ikke hadde kjøpt Ipea. Ipea gikk konk og onecall tok over firmaet for å være snill mot Ipea kunder."

Makan:-) må jeg bare si.

 

www.telepriser.no er en side som styres av post og tele tilsynet. Det er en statlig organ som skal overvåke de forskjellige aktører på markedt og sikrer forbrukernes rettigheter. Og det gjør slett ikke den joben den er ment å gjøre. Norge er et rikt land men dette betyr ikke at folk skal bli lurt og svindlet. Samtidig er det på tida at nordmenn lærer seg å vise respekt. Og en måte å vise respekt på er å yte en god og ryddig service med høflighet.

 

Vi her på Berget føler oss veldig fri. Vi gir blafen i hva enn andre mener. Det er forsåvidt greit men da mister vi også en del vesentlige mellom mennskelig forhold. En selger skal alltid være høflig. han eller hun skal alldri heve opp stemmen sin overfor kunder og når kunde blir bedt om å betale for seg skal den være ryddig og godt dokumentert.

Selgeren skal ikke få lov å si: pengene skal være oss i hende innen fristen. Jeg bodde i USA i tre år i forbindelse med mine studier. Amerikanere kan bli beskyldt for masse men de ikke kan bli beskyldt for den slags Harry oppførsel vi har her i Norge.

 

Jeg legger ut nå dette for å advare andre. Alle mine venner som har hatt kundeforhold hos ipea elle onecall blir ureglemessig fakturert.

 

SÅ HOLDE DERE UNNA USERØSE AKTØRER

0 kommentarer


Anbefalte kommentarer

Det er ingen kommentarer å vise.

×
×
  • Opprett ny...