Gå til innhold

Kommentarer til Lian Li Heavy vannkjølt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Kult prosjekt! Har (hadde) samme kabinett før. Driver og piller det fra hverandre til fordel for det nye prosjektet mitt :p

 

Men lurte på en ting ang. siste bildet der. Hvordan skal du få lufta ut av vannsystemet? Med en radiator i toppen der vil du ALDRI få ut all lufta, og når det er mye luft i radiatoren, vil kjøleytelsen i den rad'en bli drastisk redusert. Snakker av erfaring her, så er kun et tips, ikke kritikk :) Ellers så den vannblokka sykt kul ut med de lysa!!

Lenke til kommentar

Å få luften ut er ikke noe problem med den tankentoppen jeg har. Pga det går et rør inni tanken til under vannflaten vil ikke luften presses opp i systemet.

Så lenge vannet ikke renner inn i en tank så og må gjennom luft før det treffer resten av vannet vil ikke luften stige opp i systemet. ( har testet dette ved flere annledninger slik at jeg vet dette vil gå.

ddcresbig.jpg

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Vet det er overkill. Men dette skal bli en überstille maskin slik at desto flere radiatorer desto bedre. Først var planen bare å dobbel og den enkle. Men så skulle sound selge sin pga den ikke var kraftig nok. Så hvorfor ikke.

 

GLaDOS:

Bilde linken funker ikke.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Fillport er den størst manshiten jeg noen gang har brukt i vannkjølingen min. Har en liggende og kommer nok aldri til å bruke den igjen.

Y-leddet har jeg opplevd at kun har vært til en plage. Alle radiatorene skal inn slik som jeg har planlagt det. Det har jeg bestemt meg for. Evt kan det være at jeg dropper den enkle. Kommer til å teste litt å se hvor mange grader ekstra den utgjør.

Sitter også å vurderer om jeg skal lakkere den enkle og den triple om til hvite. Dette vil gjøre at de vil skape en kontraskt i kabinettet. Får se.

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker sikkelig vann og allt blir gjort sikkelig fra første stund så er det ikke nødvednig å gjøre det mer enn annen hvert år:P

 

Joda hvis fillporten er koblet rett til tanken er det greit. Ikke til resten av slange nettet.

De er også kjekke til å tømme systemet med. Men så lenge man ikke planlegger å gjøre det hver måned er det ikke nødvendig da er det like greit å bare koble av en slange eller lignende. Men for all del. Andre liker å gjøre det på andre måter:P Jeg har mine :D Liker å bruke "Less is more" når det kommer til på koblet unødvendig ekstra utstyr på loopen. (blokker, radiatorer og pumper kommer ikke inn under dette)

 

Dette blir vell den tiende pcen jeg bygger eller er med å sammarbeider på bygge:P Slik at jeg vet hva jeg gjør:P (Med vannkjøling i)

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...