Gå til innhold

Ny testallianse for antivirus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

For det første, denne alliansen vil ikke påvirke noe. De vil verken ha noe samarbeid med tanke på tester eller hvordan testene blir utført. Så det at de skal utvikle et system er bare tull.

 

AV-Comparatives som er den største organisasjonen gikk sammen med Anti-Malware Test Lab fordi AV-Comparatives ville gjøre Anti-Malware Test Lab mer kjent fordi den organisasjonen var mindre. Det var ikke for noen annet. De ville bare gjøre de mer kjent for folket. Greit nok det i grunn.

 

Uansett, det er flott med lesning på sidene til disse organisasjonene. Skjekk ut testene, og dere vil kanskje får en stor overraskelse!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Skjekk ut testene, og dere vil kanskje får en stor overraskelse!

 

Hmm... Jeg kan ikke finne tester på hvordan AV software'n i seg selv oppførere seg i daglig bruk (ressursbruk etc). Blant annet F-Secure har jeg erfart som værre enn virusene systemet skal bekjempe (ille når bieffekter av medisinen gjør deg sykere enn sykdommen).

Lenke til kommentar
Blant annet F-Secure har jeg erfart som værre enn virusene systemet skal bekjempe (ille når bieffekter av medisinen gjør deg sykere enn sykdommen).

 

Kan nevne flere her, Panda, Norton...

Med disse antivirusprogrammene er det ofte nesten klin umulig for vanlige folk å sette opp normale hjemmenettverk med deling av filer og skrivere, og jeg har vært borti flere tilfeller der disse har blokkert standardprogrammer som outlook, outlook express og iexplore (joda, dette er brukerfeil, det er nok de selv som har klikket blokker her, men slike standardprogrammer bør godkjennes automatisk). I tillegg ser jeg stadig maskiner med disse "antivirusprogrammene" som er fulle av errorsafe type virus, enda dette viruset har vært i sirkulasjon i et par år allerede. Norton pleier å lyse grønt og smile og si at alt er i orden :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det er ikke mange antivirus som klarer å stoppe Errorsafe og andre falske sikkerhetsprogrammer, slik som SpySheriff og SpyLocked, uansett om de har vært ute på nettet i mange år. Så det er bare å dra snøret inn igjen på den. :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...