Gå til innhold

Norge flinkere på IKT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg usikker på hva som ligger til grunn for denne "kåringen". Men på punkt som utbygging av nett-tilgang og lignende så ligger Norge langt etter. Det er på tide at de fleste får tilgang til billig fibernett og vesentlig raskere nett enn ADSL.

 

Ungdommen lærer også alt for lite om bruk av datamaskiner i grunnskole og videregående skole. Nå vet jeg ikke hvordan forholdene er i de andre landene, men i Norge så er det stort sett de som har spesielle interesser som lærer mer enn det helt grunnleggende. (Selvfølgelig lærer folk en del på høyere utdanning)

Lenke til kommentar

Jo, man kan lure på, hvorfor Norge (et av verdens rigeste land - på papiret) blir overgått av 9 andre land - som er langt 'fattigere' end Norge - i denne rapport?

 

PS. Artiklens overskrift burde ændres til: "Norge flinkere til å satse på IKT"

Kiva

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Jo, man kan lure på, hvorfor Norge (et av verdens rigeste land - på papiret) blir overgått av 9 andre land - som er langt 'fattigere' end Norge - i denne rapport?

 

PS. Artiklens overskrift burde ændres til: "Norge flinkere til å satse på IKT"

Kiva

8357242[/snapback]

 

 

husk at det ikke bor så mange i norge da

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Som forventet igrunnen. Vi er i toppen, men ikke best. Men jeg må ærlig talt si meg overrasket over at Singapore er så høyt oppe. Mulig det bare er teite fordommer, men jeg kunne ikke forestille meg at de har høyere utbredelse av informasjonsteknologi enn mange av de rikeste landene i verden.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Som forventet igrunnen. Vi er i toppen, men ikke best. Men jeg må ærlig talt si meg overrasket over at Singapore er så høyt oppe. Mulig det bare er teite fordommer, men jeg kunne ikke forestille meg at de har høyere utbredelse av informasjonsteknologi enn mange av de rikeste landene i verden.

Singapore har en syk befolkningstetthet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...