Gå til innhold

Klar strategi for Open-Xchange


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som kjenner noe til dette produktet? Er det en direkte konkurrent til Exchange? Vil man kunne bruke outlook klientene?

Det finnes en plugin som lar deg koble outlook til open-xchange, dog er denne fortsatt bare beta.

 

Tror at for endel bedifter kan denne erstatte exchange, men allt er da seff avhengig av hva for funksjoner en har behov for.

 

edit:noen grove skrivefeil

Endret av StianK
Lenke til kommentar
Er det noen som kjenner noe til dette produktet? Er det en direkte konkurrent til Exchange? Vil man kunne bruke outlook klientene?

Undertegnende har brukt versjon 4 i snart ett år og er rimelig fornøyd. Absolutt et produkt å se på dersom man trenger lettvekts groupware-funksjonalitet.

 

- Forum

- Knowledgebase

- Kontakter

- Kalender

- Dokumenthåndtering

- Webmail (ganske fin faktisk)

- Tasks-liste

- Prosjekteringsverktøy

 

Bruker Outlook-plugin som fungerer fint - ikke merket noen spesielle bugs. Synkroniserer kalender og tasks mot serveren. På meg virker det mer som om Outlook er litt begrensende. På Linux har du KOrganizer som fungerer meget bra mot OpenExchange.

 

En funksjon jeg bruker mye er dokumentlagringen. Denne går via webdav over SSL og har versjonskontroll slik at man aldri vil miste eldre versjoner av et dokument.

 

Synes OpenExchange egentlig er ganske spennende og et bra samarbeid med både Novell og Red Hat kan føre til at dette blir noe stort.

 

Dersom du vil ha mer informasjon og erfaringer kan du gjerne sende meg en e-post :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...