Gå til innhold

Webhotell eller dedikert system?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det webhotell som har ubegrenset trafikk/mnd ?

 

Jeg har kun sett på amatør/hjemme-løsningene hittil, men min erfaring er at som oftest så er trafikk medberegnet i de fleste tilbudene.

 

Vil også si at en annen fordel ved å ha et webhotell eksternt så slipper man å drifte serveren fysisk om man får problemer. Om kompetansen ikke er høy, så slipper man mange kostnader på konsulent-timer, servicetavtale o.l.

Lenke til kommentar
Jeg har kun sett på amatør/hjemme-løsningene hittil, men min erfaring er at som oftest så er trafikk medberegnet i de fleste tilbudene.

Trafikk er gjerne medberegnet, men det finnes generelt ikke noe som heter fri overføring uten begrensning :)

 

Leverandører som benytter dette som markedsføringsmoment har gjerne lagt inn en klausul som gjør at de kan skjære ned tilgjengelig båndbredde til X kb/s dersom det skulle bli store mengder nedlasting.

 

Poenget er vel at før eller siden vil man enten måtte ta følgene av overforbruk enten gjennom en tilleggsfaktura eller reduksjon i tjenestekvalitet.

Lenke til kommentar
Nope. Ligger selv på Alfa ISP og har ikke sett noen begrensning mtp forbruk, hverken i kontrakter eller på siden deres...

Må nesten pirke litt her, men "ingen begrensning" er faktisk både fysisk og økonomisk umulig.

 

Selv om dette ikke er nevnt i avtaler, betyr det dermed ikke at det ikke vil bli foretatt begrensninger, struping e.l. dersom et nettsted drar ned en hel server som følge av programmeringsfeil eller overforbruk.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg vil anbefale webhotell. Flere webhotell aktører er ofte behjelpelig med installering av komponenter som ikke alltid leveres som standard; dette lønner seg ofte fremfor å drifte egen server. Å tette sikkerhetshull osv tar masse tid, så det bør være helt spesielle behov til stede før man velger server før webhotell. Som svar på et av innleggene så tilbyr flere webhotell aktører nå ubegrenset trafikk. Mitt valg i flere år har vært NetHut som nylig utvidet sine webhotell med ubegrenset trafikk. - Nils

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Jeg vil anbefale webhotell. Flere webhotell aktører er ofte behjelpelig med installering av komponenter som ikke alltid leveres som standard; dette lønner seg ofte fremfor å drifte egen server. Å tette sikkerhetshull osv tar masse tid, så det bør være helt spesielle behov til stede før man velger server før webhotell. Som svar på et av innleggene så tilbyr flere webhotell aktører nå ubegrenset trafikk. Mitt valg i flere år har vært NetHut som nylig utvidet sine webhotell med ubegrenset trafikk. - Nils

5621446[/snapback]

 

De aller fleste firmaer som leier ut dedikerte servere tilbyr også drifting av serverene. :-) ett godt argument for å ha dedikert server er at du ikke deler serveren med noen andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...