Gå til innhold

Nytt 4-CPU hovedkort for Opteron


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm... Hvilke spill er det som støtter flere cpu'er, tro? :green:

Er litt usikker på om det blir greit å få innstallert noe grafikk kort på dette hovedkortet. Ser det er PCI-x på det, men skulle ikke grafikk kort kobles mot en spesiell PCI-x port? Mulig jeg roter fælt nå. Har ikke gadd å satt meg inn i det ennå. Kan noen poste relevant info her? :)

 

Bare fyll ut skjema og send inn:

 

Navn:_________________

 

Relevant lnik:__________________

 

Hvorfor skal jeg tro på akkurat deg? (bruk gjerne baksiden av skjermen hvis det blir dårlig plass):_________________

 

..Jeg vet, det er eksamenstider.. blir litt frustrert.

Lenke til kommentar
Ja, du roter fælt. Kortet er tenkt brukt som et serverhovedkort, ikke noe du spiller på. Det innebygde hovedkortet med 8(?) MB RAM holder lenge.

 

Og tviler på at du har de 45000 blanke pengestykkene det koster å fylle dette kortet med CPU'er.

Enig at dette ikke er noe å spille på.

Å ha de 45000 kronene det koster er nok så stort problem, men å bruke det på et hovedkort er noe annet.

Lenke til kommentar
Ja, du roter fælt. Kortet er tenkt brukt som et serverhovedkort, ikke noe du spiller på. Det innebygde hovedkortet med 8(?) MB RAM holder lenge.

 

Og tviler på at du har de 45000 blanke pengestykkene det koster å fylle dette kortet med CPU'er.

Jeg vet at det ikke er ment for å spille på. spørsmålet var om det var mulig å dytte in PCI-X baserte grafikkort.

Lenke til kommentar

Mr Anders: PCI-X er ikke det samme som PCI Express. Jeg regner med at du egentlig mener PCI Express-baserte skjermkort, og i så fall er svaret at du ikke kan bruke slike kort i PCI-X-spor. ;)

 

Hvis antakelsen min er feil må du bare arrestere meg. :)

 

Her er et tidligere innlegg om bl.a. PCI Express:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1067836

 

Edit: Tok med link til tidligere innlegg..

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Mr Anders: PCI-X er ikke det samme som PCI Express. Jeg regner med at du egentlig mener PCI Express-baserte skjermkort, og i så fall er svaret at du ikke kan bruke slike kort i PCI-X-spor. ;)

 

Hvis antakelsen min er feil må du bare arrestere meg. :)

 

Her er et tidligere innlegg om bl.a. PCI Express:

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...0entry1067836

 

Edit: Tok med link til tidligere innlegg..

Takker for svar. Jeg hadde en følelse av at der var ugler i muffinsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...