Gå til innhold

Virtual reality spiller en viktig rolle i de nye Avatar-filmene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ifølge IMDb.com vil Avatar 2, 3 og 4 komme på kino i henholdsvis 2016, 2017 og 2018."

 

Siden hvem som helst enkelt kan redigere infoen på IMDB, er hjemmesiden notorisk upålitelig når det gjelder slik fakta.

 

Hei,

 

Hvem som helst kan komme med forslag til endringer på IMDb.com, men i motsetning til f.eks Wikipedia gjennomgås alle nye opplysninger av redaksjonen deres før de blir publisert. Det kan naturligvis skje feil likevel, eller komme endringer senere, men vi oppfatter i alle fall IMDb.com som en pålitelig kilde når det gjelder film. :-)

Lenke til kommentar

Det stemmer at det må gjennom en redaksjon, men de som sitter i redaksjonen er ikke journalister og har svært sjelden annen "inside information" om kommende filmproduksjoner, enn det google kan fortelle dem. Om du ser på deres track record er det åpenbart at de heller ikke bruker masse tid på dette.

 

Jeg har selv puttet inn en rekke info og hele filmer på IMDB, og måten det fungerer er at om du vil forandre på noe, så krever de av og til en kilde, men ikke alltid. Om du derimot gir dem en link så blir det automatisk godtatt, uten at de faktisk har sjekket kilden. Det har skjedd meg flere ganger at jeg i ettertid har oppdaget at jeg har skrevet inn feilaktig informasjon, og da har det fått stå helt urørt, frem til jeg har oppdaget det og lagt inn en anmodning om å få redigere det.

 

Hva filmer som allerede har kommet ut angår, er IMDB et flott oppslagsverk og som regel ganske pålitelig (bortsett fra alderen på filmfolk) men når det gjelder kommende produksjoner er det mye bedre å hente fakta fra filmblader og blogger som har faktiske intervjuer med filmskaperne selv.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...