Gå til innhold

64-bit Intel-nettbrett kommer i andre kvartal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er så forskjellen med dagens Bay Trail prosessorer? De er jo 64-bit også, eneste grunnen (såvidt jeg har skjønt) til at de leveres med 32-bit win 8.1 er at 64-bit versjonen av windows ikke støtter "connected standby" funksjonen (enda).

 

Det jeg har fått med meg er at UEFI "biosen" er 32-bit, mens prosessoren er 64-bit. Dette til forskjell fra vanlige maskiner som har 64-bit UEFI.

 

Det er heller ikke hensiktsmessig å kjøre 64-bit Windows når man stort sett bare har 2GB RAM på disse systemene.

 

"Correct me if I'm wrong..."

Lenke til kommentar

 

Hva er så forskjellen med dagens Bay Trail prosessorer? De er jo 64-bit også, eneste grunnen (såvidt jeg har skjønt) til at de leveres med 32-bit win 8.1 er at 64-bit versjonen av windows ikke støtter "connected standby" funksjonen (enda).

 

Det jeg har fått med meg er at UEFI "biosen" er 32-bit, mens prosessoren er 64-bit. Dette til forskjell fra vanlige maskiner som har 64-bit UEFI.

 

Det er heller ikke hensiktsmessig å kjøre 64-bit Windows når man stort sett bare har 2GB RAM på disse systemene.

 

"Correct me if I'm wrong..."

Stemmer det, det er lite å hente enda på 64bit. Det er vel en fordel med 32bit til en får mer minne som standard. Faktisk vil 64bit bruke mer av minne til sine operasjoner, så stort sett taper du på å gå til 64bit nå. når mobiler/nettbrett ligger på 2gb.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...