Gå til innhold

Åpner for DNA-forskning i stor skala


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"...med sin nye supercomputer HiSeq X Ten" - en Illumina sekvenser er ikke en supercomputer, men en mekanisk innnretning der det skjer kjemiske reaksjoner som til sist kan avleses slik at man finner rekkefølgen av nukleotider i haugevis av små biter av DNA. Ja, etterpå er det kjekt med kraftige datamaskiner for å analysere og sette sammen alle bitene - men jeg tror ikke det er en del av Illumina X Ten pakken, men noe man skaffer ved siden av.

Vi har faktisk bestilt en "baby"-Illumina på jobben!

Lenke til kommentar

"...med sin nye supercomputer HiSeq X Ten" - en Illumina sekvenser er ikke en supercomputer, men en mekanisk innnretning der det skjer kjemiske reaksjoner som til sist kan avleses slik at man finner rekkefølgen av nukleotider i haugevis av små biter av DNA. Ja, etterpå er det kjekt med kraftige datamaskiner for å analysere og sette sammen alle bitene - men jeg tror ikke det er en del av Illumina X Ten pakken, men noe man skaffer ved siden av.

Vi har faktisk bestilt en "baby"-Illumina på jobben!

 

Hei! :-)

 

Dette vet du nok mye bedre enn meg. Jeg baserte artikkelen min på det som var skrevet hos blant annet Bloomberg:

 

"Illumina (ILMN), the world?s leading seller of gene sequencing machines, unveiled its HiSeq X (pronounced ?High Seek 10?) on Tuesday. The system is the world?s first DNA-crunching supercomputer designed to process 20,000 genomes per year at a cost of $1,000 each."

 

- de kaller hvert fall Illumina X Ten-"systemet" for en supercomputer ...

 

Det samme gjør The Verge: "New DNA supercomputer promises radically cheaper genome tests"

http://www.theverge.com/2014/1/14/5308350/new-dna-supercomputer-promises-radically-cheaper-genome-tests

 

I alle tilfeller, takk for din forklaring på hvordan dette fungerer i praksis. :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...