Gå til innhold

[Løst] SMTP problem med Telenor e-post hos Altibox


abr133

Anbefalte innlegg

Får ikke sendt e-post med Telenor-kontoen i Outlook 2003 etter å ha skiftet fra Telenor til Altibox som leverandør.

 

Har endret smtp til smtp.altibox.no, lagt inn at server for utgående e-post (SMTP) krever godkjenning, lagt inn mitt brukernavn og passord hos Telenor. Serverportnr utgående e-post mener jeg skal 465. Prøvd med og uten SSL. Prøvd portnr 587, prøvd med standardinnstillinger (port 25)- men den skal være sperret hos Altibox hvis du bruker f.eks. Telenor e-post.

 

Alt gir feilsvar. Feilsvar med port 465 er: Får kontakt med serveren, men mottar ikke svar fra den.

Feilsvar med port 465 og SSL er: godtar ikke brukernavn/passordet jeg skriver. Regner med det er passordet hos Telenor. Dette er skiftet (2 dager siden), og skal være rett.

 

Har prøvd å slette epostkontoen i outlook og legge inn alt på nytt, har prøvd å åpne outlook i sikkermodus. Funket ikke.

 

Har en maskin med outlook 2010. der har jeg fått sendt epost, men standard portinnstillinger (25 på utgående). Det skal ikke gå an hos Altibox... Det er uansett den maskinen med Outlook 2003 som skal brukes. Maskinen har Win XP SP3

 

Andre forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo ikke bruke passord fra Telenor på Altibox sin SMTP-server :-)

...det trodde forsåvidt ikke jeg heller. Men den godtar heller ingen passord fra Altibox. Har prøvd med passord og pinkoder derfra - men ingenting av dette fungerer. Men kan hende jeg må undersøke nærmere omkring dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...