Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min gamle Samsung S2 er på vei til å henge seg fullstendig + at den begynner å slippe opp for plass, så nå skal den jaggu få vandre til de evige jaktmarker.

 

Min nye mobil skal jeg kjøpe gjennom telenor (djuice), og dette er meget viktig å huske, siden Samsung S4 kunne ha vært en verdig nyanskaffelse. Hos telenor selger de bare 16 gb-versjonen, og etter som jeg har lest av tester så er det nå umulig å flytte apper til sd-kortet pga android + at Samsung leverer telefonen såpass stappfull av diverse software, at det blir lite plass til overs for å laste ned masse musikk fra spotify bl.a. Om dette stemmer eller ikke vet jeg ikke, så jeg stoler på de som kan mye mer om dette enn meg.

 

Mitt valg står derfor mellom Iphone 5 og HTC one. Iphone 5 er mindre og hendigere, har et bra kamera og vil sannsynligvis neppe bli utdatert med det første pga det diktatorstyrte "App Store". Ja, den er muligens antikvarisk i forhold til de nye android-mobilene, men jeg har aldri eid noen eple-produkter, så det blir som nytt for meg likevel.

 

Htc One, ser uforskammet mye bedre ut designmessig, har visstnok fokus på musikk og underholdning, men har et kamera som visstnok ikke er så bra som Iphone 5. Dette er kanskje det eneste drawbacket med denne mobilen, såvidt jeg kan se.

 

Er det noen som føler seg kallet til å gi meg gode råd (og som gjerne har erfaring med begge mobilene), så er jeg evig takknemlig. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel egentlig smak og behag, da begge er gode telefoner.

Personlig ville jeg valgt HTC'en fordi jeg føler jeg har mer frihet med Android. Synes også det er mange smarte løsninger på Android kontra IOS. Jeg har dog aldri eid noe annet Apple produkt enn iPod Nano, men har hjulpet familier og venner og føler meg relativt kjent med IOS.

Liker du å kunne personalisere anbefaler jeg HTC.

Liker du at det er enklere å sette seg inn i, men mindre muligheter for personalisering gå for iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjohei har svart deg godt syns jeg. Jeg er kjempe fornøyd med min HTC One. Bare å spørre meg spørsmål du lurer på, jeg vil ikke skrive tre sider med unødvendig tekst.. Så kan heller svare deg på de spørsmålene du måtte ha. Tror ikke Sjohei har noe imot det h*n heller.

 

Relevant: Jeg kan iOS inn og ut, men er en Android fanboy.. Lover deg å holde det (semi) nøytralt! :ph34r:

Lenke til kommentar

Funker det å flytte Spotify, slik at musikken lagres på sd-kortet?

HTC One ser veldig bra ut. Er du fornøyd med kameraet utifra din egen erfaring?

 

Jeg hadde galaxy s3, og jeg tror ikke det var noe problemer å ha spotify på sd kort, jeg hadde i hvertfall aldri noe problemer med plass, og jeg hadde veldig mange offline spillelister.

 

Har ikke fått testet kamera så veldig mye, men det ser bra ut, hadde S3 før, og kamera på HTC One er minst like bra i dagslys, og merkverdig mye bedre i mørke omgivelser, har ikke peiling på hvordan Iphone 5 sitt er, men har siste generasjon ipod og hvis det er samme kamera, så vil jeg ikke si at det har bedre kamera enn htc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sjohei har svart deg godt syns jeg. Jeg er kjempe fornøyd med min HTC One. Bare å spørre meg spørsmål du lurer på, jeg vil ikke skrive tre sider med unødvendig tekst.. Så kan heller svare deg på de spørsmålene du måtte ha. Tror ikke Sjohei har noe imot det h*n heller.

 

Relevant: Jeg kan iOS inn og ut, men er en Android fanboy.. Lover deg å holde det (semi) nøytralt! :ph34r:

 

 

Hahaha :green: Takk for tilbudet, so here goes... Det eneste som foreløpig forhindrer meg fra å gå for HTC One er kameraet. I noen tester så har det fått tålelig bra kritikk, mens i andre så har det blitt slaktet. Det samme kan leser jeg fra HTC One-eiere på diverse utenlandske forum også. Har du prøvd kameraet ordentlig? Og er du fornøyd med de bildene du får?

Lenke til kommentar

Jeg hadde galaxy s3, og jeg tror ikke det var noe problemer å ha spotify på sd kort, jeg hadde i hvertfall aldri noe problemer med plass, og jeg hadde veldig mange offline spillelister.

 

Har ikke fått testet kamera så veldig mye, men det ser bra ut, hadde S3 før, og kamera på HTC One er minst like bra i dagslys, og merkverdig mye bedre i mørke omgivelser, har ikke peiling på hvordan Iphone 5 sitt er, men har siste generasjon ipod og hvis det er samme kamera, så vil jeg ikke si at det har bedre kamera enn htc.

 

Når det gjelder dette med å flytte apper til sd-kortet, så kan du jo se her.

 

Takk for tilbakemeldingen på kameraet :)

Lenke til kommentar

Hahaha :green: Takk for tilbudet, so here goes... Det eneste som foreløpig forhindrer meg fra å gå for HTC One er kameraet. I noen tester så har det fått tålelig bra kritikk, mens i andre så har det blitt slaktet. Det samme kan leser jeg fra HTC One-eiere på diverse utenlandske forum også. Har du prøvd kameraet ordentlig? Og er du fornøyd med de bildene du får?

 

Kamera på mobilen er jo bare et tilbehør, skal du ta bilder for kvaliteten kjøper du gjerne et lite kamera ved siden av. Kamera på One funker fint som "må-bare-ha-bilde-av-dette", og det er jo det mobilkameraer er for. Tror ingen av vennene dine vil kommentere "Dårlig bildekvalitet, ass!" på Facebook.

 

Jeg har ikke brukt kamera til One til annet enn visning på mobilen egentlig.. Har et par bilder på PCen og, og de er fine de. På ferie osv. så har jeg alltid med DSLR, så bruker ikke mobilen til å ta masse bilder..

 

Kamera får god krittik siden man ofte tar bilder i mørke omgivelser, og One har det beste kamera for mørke omgivelser (Fest, bar, veien hjem en kveld, bilde av en krasjet bil på en kveld (lol) osv.)

 

Ehh... jaa... jeg er 4 timer og 30 minutter forbi leggetid, og jeg burde sove. Sorry hvis innlegget ikke gir mening og er rotete, blir nok bedre imorra :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ville soleklart valgt HTC One. Først og fremst fordi jeg tror du vil savne mye funksjonalitet fra android. Du får kanskje ikke oppdateringer like fort, men android har hatt en enorm utvikling, så selv om du henger litt etter på versjonsnummer vil du nok se like store forbedringer. Dessuten har One slått godt an blant utviklere, og det er kommet en egen utgave med googles egen firmware, som vil få raske oppdateringer, så hvis du tar deg tid til å roote vil du være fullt oppdatert.

 

Kameraet i HTC One har vært veldig omdiskutert, men jeg kan si det sånn at det er mange som vil påstå at HTC One har bedre kamera enn iPhone (og S4 og Xperia Z). HTC tok et bevisst valg av en bildebrikke med lav oppløsning, men som er like stor som konkurrentenes brikker. Den har derfor større piksler som fanger opp mer lys. Derfor kan den i vanlig lys ha kortere eksponeringstid, og den har også optisk bildestabilisator, så du trenger ikke være like stødig for å ta bilder. Men hovedfordelen er i mørke scenarioer, hvor den tar brukbare bilder der andre bare må gi opp. Den er også veldig god på bilder med blits. Iphone 5 gir til gjengjeld flere detaljer i lyse scenarier, og iphones kamersoftware utnytter nok kameraet bedre. Mange av testene som har kritisert HTC One for kameraet har brukt en tidlig firmware hvor kameraet brukte for høy ISO, og i mange tilfeller ville forskjellene ha vært langt mindre med dagens firmware. Disse testene hadde også nesten aldri noen test av ytelsen i mørke områder, for der er HTC One overlegen alt bortsett fra Nokia.

 

Ellers er jo iphone 5 veldig liten i forhold til One, den har en ekstremt bra fargegjengivelse på skjermen, og iOs er jo gjerne mer optimalisert. One har til gjengjeld mer rå ytelse å by på og den har en større skjerm med høyere ppi. One har også veldig gode høyttalere og en veldig god mikrofon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg har solgt en PC og skal nå "flytte" min iPhone 4S fra en PC til en annen. Det er en jobb som tar tre timer (!), fordi iPhonen er knyttet opp mot en masse stash. Feks må jeg slette all musikken på iPhone og legge den inn på nytt.

 

Android er ikke knyttet opp mot verken en bestemt PC eller programmer som iTunes, og er derfor UTROLIG mye lettere å håndtere. Musikk f.eks. "legger" du inn ved hjelp av dra og slipp i Explorer. Bevares, iPhone er en lekker liten sak men Android er mye enklere å forholde seg til, og utvalget av telefoner er DIGERT.

Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring med HTC One.

Men jeg gikk fra iPhone 3G -> Samsung S2 -> iPhone 4s.

 

Jeg likte Samsungen godt i starten, men etterhvert begynte den å henge seg opp, gå treigere, laderkabelen ble defekt osv. Og det takler jeg ikke i det hele tatt.

I tillegg så syntes jeg ikke noe om Androidmarkedet. App store har mye bedre kvalitet på applikasjonene samt du slipper å tenke på virus osv. Mange flere bugs på android-store.

 

Mot slutten av den tiden jeg hadde 3G ble internett-deling lansert, som jeg begynte å bruke. Og på iPhone 3G var det MYE mer stabilt nett kontra S2 (3G er jo eldgammel i forhold til S2).

 

Stemmer for iPhone 5. Den er kraftig, robust (kjenner ei som mistet iPhone5'en ned fra en karusell, ca 10m. uten noe særlig skade på skjerm eller metall), kvalitet på appstore, praktiske tjenester og gode dockingmuligheter, godt kamera, bedre batterikapasitet kontra tidligere modeller.

 

Har erfaring fra begge parter å liker iPhone best. Koster litt mer enn andre smarttelefoner, men er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar

Har ikke noe erfaring med HTC One.

Men jeg gikk fra iPhone 3G -> Samsung S2 -> iPhone 4s.

 

Jeg likte Samsungen godt i starten, men etterhvert begynte den å henge seg opp, gå treigere, laderkabelen ble defekt osv. Og det takler jeg ikke i det hele tatt.

I tillegg så syntes jeg ikke noe om Androidmarkedet. App store har mye bedre kvalitet på applikasjonene samt du slipper å tenke på virus osv. Mange flere bugs på android-store.

 

Mot slutten av den tiden jeg hadde 3G ble internett-deling lansert, som jeg begynte å bruke. Og på iPhone 3G var det MYE mer stabilt nett kontra S2 (3G er jo eldgammel i forhold til S2).

 

Stemmer for iPhone 5. Den er kraftig, robust (kjenner ei som mistet iPhone5'en ned fra en karusell, ca 10m. uten noe særlig skade på skjerm eller metall), kvalitet på appstore, praktiske tjenester og gode dockingmuligheter, godt kamera, bedre batterikapasitet kontra tidligere modeller.

 

Har erfaring fra begge parter å liker iPhone best. Koster litt mer enn andre smarttelefoner, men er absolutt verdt det.

 

Byggekvaliteten til HTC One er noe helt annet enn den S2 hadde, faktisk er det nettopp iPhone den oftest sammenlignes med.

 

Virus i play store har jeg stort sett hørt ganske få rapporter om. Jeg har ihvertfall aldri hatt det problemet, og det er ikke noe jeg tenker på. Google holder helt klart en viss kontroll over app storen, og det hjelper godt å lese andres tester før du installerer noe.

 

Det finnes jo selfølgelig en del buggy apps der ute, men play store har utviklet seg et godt stykke bare siden du byttet bort din S2 (antar at det ikke var altfor lenge etter at 4s ble lansert). Igjen vil jeg bare si at man bør se over andres reviews og gjerne også sjekke at appen blir oppdatert gjevnlig før man installerer den.

Lenke til kommentar

Byggekvaliteten til HTC One er noe helt annet enn den S2 hadde, faktisk er det nettopp iPhone den oftest sammenlignes med.

 

Virus i play store har jeg stort sett hørt ganske få rapporter om. Jeg har ihvertfall aldri hatt det problemet, og det er ikke noe jeg tenker på. Google holder helt klart en viss kontroll over app storen, og det hjelper godt å lese andres tester før du installerer noe.

 

Det finnes jo selfølgelig en del buggy apps der ute, men play store har utviklet seg et godt stykke bare siden du byttet bort din S2 (antar at det ikke var altfor lenge etter at 4s ble lansert). Igjen vil jeg bare si at man bør se over andres reviews og gjerne også sjekke at appen blir oppdatert gjevnlig før man installerer den.

 

Er litt over 1 år siden jeg byttet fra S2 til 4s.

Ut i fra det du sa nå, viser det seg at du ikke har full tillit til play store. Du oppfordrer til å lese reviews før du installerer apps. Den sikkerheten har iPhone-brukere pga de strenge rettningslinjene til Apple.

 

Og jeg som var ny/fersk S2 bruker lastet bare ned fult av dritt på mobilen, jeg visste ikke at det kunne skade den. Hadde aldri trodd programvare på S2'en faktisk kan skade mobilen. Jeg kan i hvertfall ikke forholde meg til noe sånt, så jeg gikk over til iPhone etter 1 år med Samsungen.

 

Jeg forholder meg forsåvidt åpen for begge parter, men ut i fra erfaring liker jeg iPhone best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...