Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Transseksuell svarer på spørsmål


Gjest medlem-296073

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-296073

Hei, jeg er da kommet ut som transeksuell, eller som sagt født i feil kjønn.

Jeg er ei jente på 18 år går andre året på videregående skole, men født i en guttekropp.

Jeg har lyst til at samfunnet skal vite litt mere om det, så om det er noe dere lurer på, er det bare å slenge ut spørsmål.

 

 

jeg har også en blogg, som jeg startet for noen dager siden for dere som er interesserte . ( http://frkwhite.blogg.no/ ) , jeg har også eid 2 andre blogger.

 

Alle spørsmål vil bli besvart i denne tråden ! :)

Endret av medlem-296073
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-296073

Jeg liker gutter som kler seg som damer. Selv om dette er andre veien så blir det jo en del likheter. Bra du ikke er så redd for å vise det. Er jo tross alt 2013. Håper du kan poste her når du oppdaterer bloggen, er ikke så lett å huske sånt^^ klem :)

 

du vet forskjell på transeksuell og transvisitt?:)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-296073

Du er kvinne i mannekropp, som tenner på menn? Interessant. Det hadde vore morosamt å prøvd ei som deg. ;)

 

Tenk om jeg er bifil da ?:)

Lenke til kommentar

Spørsmål.

 

Regner med at du er klar over at WHO definerer transeksualitet som en psykisk lidelse og personlighetsforstyrrelse i diagnosesystemet ICD-10 i F60-serien, hvor den da er i samme serie og på linje med psykotiske lidelser som bl.a. inkluderer paranoid, psykopatisk og sosiopatisk personlighetsforstyrrelse, borderline i tillegg til pedofili og nekrofili (to sistnevnte vurderes også av noen som egne legninger).

 

Innser du at du er "syk"? Om ikke, hvordan mener du at du kan havne i feil kropp? Følte du at "jenter var snille og gutter var slemme" i oppveksten? Merket du at du tente på gutter og følte at du var mer på jentenes side? Om, tror du det har bidratt til at du i dag føler deg mer som jente enn gutt?

 

Dette er ikke noe angrep på deg, kun simple spørsmål fordi det er interessant å høre synspunkter til de som avviker noe fra normalen, men jeg skal innrømme at jeg kanskje er litt tvilende til ting som dette - man er jo skapt mann og kvinne av en grunn - dog lar vi mennesker, med vår unike estetikk og vårt sosiale samfunn, seg lett påvirke av omgivelsene, og nettopp derfor blir noen mennesker "syke". For at vi i det hele tatt skal kunne være mennesker og ikke noe langt mer underutviklet og mer apelignende, finnes ikke slike "legninger" som dette om man legger Darwins evulusjonsteori til grunn.

 

Hva mener du? :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-296073

Spørsmål.

 

Regner med at du er klar over at WHO definerer transeksualitet som en psykisk lidelse og personlighetsforstyrrelse i diagnosesystemet ICD-10 i F60-serien, hvor den da er i samme serie og på linje med psykotiske lidelser som bl.a. inkluderer paranoid, psykopatisk og sosiopatisk personlighetsforstyrrelse, borderline i tillegg til pedofili og nekrofili (to sistnevnte vurderes også av noen som egne legninger).

 

Innser du at du er "syk"? Om ikke, hvordan mener du at du kan havne i feil kropp? Følte du at "jenter var snille og gutter var slemme" i oppveksten? Merket du at du tente på gutter og følte at du var mer på jentenes side? Om, tror du det har bidratt til at du i dag føler deg mer som jente enn gutt?

 

Dette er ikke noe angrep på deg, kun simple spørsmål fordi det er interessant å høre synspunkter til de som avviker noe fra normalen, men jeg skal innrømme at jeg kanskje er litt tvilende til ting som dette - man er jo skapt mann og kvinne av en grunn - dog lar vi mennesker, med vår unike estetikk og vårt sosiale samfunn, seg lett påvirke av omgivelsene, og nettopp derfor blir noen mennesker "syke". For at vi i det hele tatt skal kunne være mennesker og ikke noe langt mer underutviklet og mer apelignende, finnes ikke slike "legninger" som dette om man legger Darwins evulusjonsteori til grunn.

 

Hva mener du? :)

 

finnes mange som deifnerer ting ulikt ja..

 

jeg føler meg på ingen måte syk, det er sikkert å visst. Jeg definerer meg som det meste ei jente uheldigvis født i feil kropp.. ( mye enklere for folk flest å forstå også).

 

"hvordan mener du at du kan havne i feil kropp?"

- Uflaks ved fødselen ang den ene cellen som definerer kjønn.

 

"Følte du at "jenter var snille og gutter var slemme" i oppveksten?"

- i små periioder ja, men alt-i-ett, egentlig ikke

 

 

"Merket du at du tente på gutter og følte at du var mer på jentenes side?"

funny to say, men jeg tenner også på jenter og mindre på menn.

 

"tror du det har bidratt til at du i dag føler deg mer som jente enn gutt?"

hmm, vanskelig å svare, skal prøve å tenke litt mer, .. håper forresten svarene er godkjente, ligger i senga og er kjempetrøtt mens øynene mine klarer såvidt lese dette her pga den er ikke vandt med lyset ifra dataskjermen enda:P.

 

 

"man er jo skapt mann og kvinne av en grunn - dog lar vi mennesker, med vår unike estetikk og vårt sosiale samfunn, seg lett påvirke av omgivelsene, og nettopp derfor blir noen mennesker "syke"."

- er det nå jeg skal spørre deg, hva om du ble født som en kvinne? :) ( regner med at du er en mann).

 

 

skal svare bedre på dette altså, har ikke våknet enda :)

Endret av medlem-296073
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...