Gå til innhold

Kan jeg bo på Voll Studentby når jeg bare har ett fag på Sonans?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal ta ett fag på Sonans våren 2014 i Trondheim og jeg trenger derfor en plass å bo. Med tanke på at jeg ikke blir regnet som en "ordentlig" student fordi jeg bare har ett fag så mener mamma at jeg ikke får bolig overalt.

 

Alt virker veldig uoversiktelig og jeg er litt usikker. Jeg har sett endel på Voll Studentby, men jeg er usikker på om jeg kan bo der med tanke på det mamma sa.

 

Har dere eventuelt noen andre plasser dere kan anbefale som er rimelig og der det er greit å bo?

 

Og kan noen forklare meg hva studentsamskipnaden er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Det som er litt spesielt med Voll studentby er at de opererer med kontrakter på ett år. Derfor vil det i teorien være problematisk å få hybel der i januar. Men det er nesten alltid noen som bestemmer seg for å flytte ut, eller som av andre grunner ikke kan bo på hybelen, og da kan du få bo på hybelen med en såkalt framleieavtale. Da leier du hos de som har signert kontrakt på hybelen, i stedet for å leie direkte hos Voll. Her gjelder det egentlig bare å følge med på hybel.no og eventuelt finn.no. For å søke hybel via studentsamskipnaden må du dessverre være elev ved universitetet eller høyskolen. Men ser for meg at det også her kan være muligheter for å finne en hybel med framleieavtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Det som er litt spesielt med Voll studentby er at de opererer med kontrakter på ett år. Derfor vil det i teorien være problematisk å få hybel der i januar. Men det er nesten alltid noen som bestemmer seg for å flytte ut, eller som av andre grunner ikke kan bo på hybelen, og da kan du få bo på hybelen med en såkalt framleieavtale. Da leier du hos de som har signert kontrakt på hybelen, i stedet for å leie direkte hos Voll. Her gjelder det egentlig bare å følge med på hybel.no og eventuelt finn.no. For å søke hybel via studentsamskipnaden må du dessverre være elev ved universitetet eller høyskolen. Men ser for meg at det også her kan være muligheter for å finne en hybel med framleieavtale.

Dette stemmer ikke helt. Voll har ettårs-kontrakter ja, men det er mulig å bryte dem. Det beste er vel hvis du ringer voll stundentby og hører hva mulighetene dine er. Hvis de godtar kun ett sonansfag er vel sjansene dine gode. Hvis de ikke gjør det må du vel over på framleiemarkedet, som frilufta sier. Hvordan det er vet jeg dog ikke noe om.

 

SiT tilbyr kun boliger for fulltidsstudenter (og ikke sonans) så der er nok mulighetene dine dårlige. (kilde)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...