Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT 2 (informasjonsteknologi 2) Lære pensum på 2 uker?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal opp i privatisteksamen i it 2 den 21 og 23 mai. Problemet er at jeg ikke har jobbet noe spessielt med faget til nå. Jeg fikk 5'er på eksamen i it1 i fjor, men da hadde jeg det som et vanlig fag.

Det jeg lurer på, er om det i det hele tatt er mulig å bestå eksamen, dersom jeg jobber knallhardt med det fram til 21. mai. Dere som har faget har vel en viss tanke om det.

 

Jeg har egentlig gitt opp for lenge siden, og tenkt at jeg skal ta opp igjen faget til jul. Men nå nylig fant jeg ut at jeg ikke får førstegangsvitnemål om jeg gjør dette, noe som kan gjøre det vanskelig for meg å komme inn på studier neste år. Eller er det så mye vanskeligere?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs egentlig hvor god du er til å gjøre de praktiske delene av faget. Med en 5 i IT1 burde du i hvert fall klare en ståkarakter. slik at du har et førstegangsvitnemål.

 

Er det muntlig eller skriftlig eksamen?

Jeg har ganske gode datakunnskaper osv. Klarte å snakke meg til en 5'er på it1 selv om jeg totalfaila på den praktiske oppgaven :p MEN, programmering, noe som jeg forstår nesten hele it2 går ut på, har jeg ingen peiling på... holder på med det though...

Den 21 er muntlig, og 23 skriftlig.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke mye om IT 2 faget, men det jeg vet er at du burde sørge for å jobbe så godt du kan frem til eksamen og bestå dem. Inntakpoengene for ordinærvitnemål er ekstrem høye og vil gjøre det mye vanskeligere for deg å komme inn i på et norsk universitet.

Lenke til kommentar

Det burde gå greit, sålenge du har grei forståelse for programmering vil det gå. Jeg skal selv opp i IT2 skriftlig, det blir torsdag den 23. Mai for meg, og jeg regner med at det kommer til å gå greit, jeg har 6 i både IT1 og IT2, og jeg kan si at om du gjør det bra i IT1, så er det dermed ikke sagt at du vil gjøre det bra i IT2.. I IT1 arbeidet vi med Photoshop og Dreamweaver, i IT2 er fokuset på programmering i ActionScript 3.0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...