Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av mellomtung (A2) MC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en 22-åring snart ferdig med MC-lappen, noe som ble mellomtung siden jeg ikke fikk tatt oppkjøring i fjor. Jeg er 194 høy og veier 90 kg og lurer på hva slags MC som kan passe til en høy person som går innenfor mellomklassen. Hvis jeg har riktig er vel begrensingen på rundt 49 hk?

 

De gamle triumph bonneville og BSAene fra 60 -70 tallet ligger rundt der på hestekrefter. Er de store nok? Kan man få en nyere type sykkel med plombering? Hvor kan man få gjort det og vil det være dyrt?

 

Liker sykler som er av den mer klassiske sorten og har ikke lyst til å betale så veldig mye mer en 50-60 tusen.

 

Noen med litt mer kunnskap enn meg som har noen forslag hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er ikke en klassiker som du er ute etter, men jeg gir deg et tips.

jeg kjøpte honda crf250l 2013, den har 23hk noe som egentlig ikke er så mye.

den er reg som mellomtung mc. pris er 56900kr ferdig reg, noe jeg mener er utrolig billig.

den er utrolig god og kjøre på motorveg og i skogen, går godt!

7.7 liter tank er ikke mye men motoren bruker utrolig lite bensin, samtidig som den følger vanlig service som en vanlig mc, da motoren er designet honda 250 racing sykkel.

det er nettopp derfor jeg valgte sykkelen jeg selv elsker Husqvarna te450 men det er for mye vedlikehold. da jeg har nokk og skru på.

 

IMG_20130406_161634_zps15095752.jpg

 

IMG_20130405_175233_zpsc8c59c13.jpg

det eneste som er gjort er satt på derbi drd speil og nytt skiltoppheng, samt Marlboro klistermerker.

Endret av sunbeam-transformer
Lenke til kommentar

First; du burde heve det klistremerke så langt du bare orker vekk :p

 

 

 

Til TS: Når du først skal ha sykkel kjøp litt mere enn en dau 250 4-takter.

Du kan vurdere motard sykler, da disse ofte er registrert som mellomtung (meget lett å gjøre om til fulleffekt).

 

Jeg kjøpte meg en 2011 modell Husaberg FS570, fy faen for en rå maskin. Noe dyr, men sykt moro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...