Gå til innhold

Trådløs switch/forsterker


Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på om noen kunne hjelpe meg å finne en slags switch som kan ta opp trådløs internett fra routeren jeg har stående i andre enden av huset. Som jeg så kan koble til pc, xbox osv. med kabel. Problemet er at jeg får så dårlig connection med xboxen min opp på rommet, og det samme med pc-en som har ganske dårlig nettverkskort. En annen løsning ville kanskje være noe som kunne forsterke det trådløse signalet opp på rommet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netgear WN300RP kan være et alternativ. Dette er en trådløs repeater (extender), dvs den utvider det trådløse nettverket sin rekkevidde. Skal også kunne brukes som brigde, og sammen med en switch kunne gi kablet tilgang for mange PC-er.

 

Ellers er det svært mange trådløse rutere som kan brukes til dette fordi de støtter tredjeparts programvare som dd_wrt og tomato. Disse programene har støtte for f.eks brigde-modus selv om det ikke støttes av orginalprogramvaren i ruteren. Blant annet disse to fra Netgear, http://www.prisjakt.no/product.php?p=468731, http://www.prisjakt.no/product.php?p=572891. Asus, Linksys etc har også rutere som kan brukes.

 

Personlig har jeg aldri hatt behov for noe av dette så jeg vet ikke noe om forskjell i kvalitet. Men Netgear er jeg selv fornøyd med.

Lenke til kommentar

Brukt som ren repeater (extender) må du finne ut ved prøving og feiling hva som er den beste plasseringen. Trolig en eller annen plass på veien mellom ruteren og der du har rommet ditt. Trolig nærmere ditt rom enn den ruteren du har i dag. Skal du bruke den som brigde - ja da plasseres den i samme rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...