Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp angående utskiftning av fag.


Anbefalte innlegg

Er 20 år, og sitter uten vitnemål. Jeg strøk Kjemi 2 eksamen vår 2012, og strøk igjen til høsten.

I vår har jeg tatt Fysikk 2, men jeg kommer til å stryke. Jeg var alt for ambisiøs da jeg valgte fag VG2 (var tross alt i utlandet.)

 

Har null motivasjon for realfag, men jeg er desperat etter vitnemål. Har jevnt over ganske gode karakterer. Ca. 4,4 i snitt med realfagspoeng.

 

Slik ser realfagene mine ut:

 

Fysikk 1

Biologi 1

Biologi 2

R1

Kjemi 1

Kjemi 2 (stryk)

 

Jeg ønsker gjerne å skifte ut realfagene, siden jeg simpelthen ikke gidder (føler meg ikke god nok heller) til å stå en eksamen i KJ2, FY2 eller R2.

 

Hvordan fungerer det hvis jeg vil ta politikk, engelsk, og samfunnsfag og alt det der? Må jeg stå en mengde VG2-eksamener? Eller kan jeg kun ta VG3- eksamener?

Hvor mange eksamener må jeg egentlig ta?

 

Kan jeg for eksempel ta noe av det samme som de som går påbygning?

 

Trenger svar fort, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet så kan du bare bytte ut med programfag. Også må to av valgfagene fra vg2 gå videre til vg3. Hva om du tar sosiologi og politikk, pluss internasjonal engelsk og markedsføring eller noe?

 

Du må ha en eksamen fra vg2 (m eller s). Fra vg3 må du ha en m, to s pluss bokmål.

 

http://rvs.vfk.no/rvs/Internettny/Meny/Utdanningsprogram/Studiespesialisering/Eksempler%20på%20godkjente%20fagkombinasjoner.aspx

På denne siden ligger en oversikt over fagkombinasjoner som er tillatt.

Endret av ulf1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...