Gå til innhold

Minimalistisk og stille gamingPC til ca. kr 8000,- Kun PC.


Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Hei,

 

Budsjett: kr 8000,- (Har skjerm, tastatur, mus osv.)

Selvbygg: Får hjelp dersom selvbygg.

 

Bruk: DOTA2, Battlefield 3&4, Sim City, XBMX (1080p) m/5.1 lyd (optisk lydutgang er obligatorisk.)

 

Står mellom TV-benk og PC, brukes på begge og bør da være minimalistisk, helst ikke så stor med masse LED-lys og dioder som blinker som et tivoli. Et sort, enkelt kabinett høres bra ut. Bør ikke bråke særlig, men vannkjøling trengs heller ikke.

 

Jeg har så lite peiling at jeg ikke vet forskjell mellom i5 og i7 og slikt, så jeg vil gjerne ha hjelp til å sette opp en så bra som mulig PC til kr 8000,-. Vet jeg ikke får tidenes råeste maskin, men nå vet jeg at pris/ytelse-kurven blir brattere og brattere jo råere maskin man skal ha, så jeg regner med at 8000,- holder for en stund? :)

 

Følgende oppsett har tidligere vært lagt ut, men hva kan endres hvis jeg fjerner skjerm, tastatur osv.? Bør jeg ha bedre ram, bedre CPU eller et bedre hovedkort? Husk at jeg MÅ ha optisk lydutgang.

 

https://prisguiden.no/liste/139878/pcbuilder

 

Setter STOR pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du et kabinett med minimalistisk design med god støydemping, Fractal Design Define R4. Har dette kabinettet selv og er meget fornøyd.

 

Ellers har du et litt mindre kabinett Fractal Design Define Mini, da må du ha et micro-ATX hovedkort. Her har du et forslag, Asus P8Z77-M PRO. Asus hovedkort er generelt veldig gode og stabile, og kan trygt anbefale de. Dette har optisk lydutgang (SPDIF).

 

Resten av oppsettet ser bra ut. Har ingen spesielle invendinger, kanskje se på et Nvidia gtx660 ti, de koster fra 100-200 kroner mer enn 7950.

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Takk for svar, det var et nydelig kabinett, mulig jeg går for dette. Likevel har jeg ca kr 2000,- ekstra jeg kan legge i PC'en (da jeg ikke skal ha skjermen, operativsystemet eller tastaturet som lå i oppsettet jeg viste.)

 

Hvordan kan jeg best mulig få bedre ytelse ved bruk av disse kr 2000?

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert hd7970 og en annen SSD for eksempel Intel eller Samsung. HD 7970 bruker 1000,- av de 2000,- du har, endre ssd koster ingenting.

 

Siden du kjøper en K-modell av CPU så skal du sannsynligvis overklokke og da trenger du egen CPU kjøler. Pris på det er ca 3-600,- for en bra en.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg har overhodet ikke peiling på PC på den måten, så er ikke snakk om noe overklokking. Burde jeg da gå for en annen CPU? Har ikke tenkt å kjøpe noen bedre cpu-kjøler for å drive med PC-ekstremsport :)

 

Så lurer jeg om om det er vanlig at man ender opp med å betale såpass mye for en strømforsyning?

 

Passer strømforsyningen i kabinettet?

Tar utgangspunkt i dette kabinettet: https://prisguiden.no/produkt/fractal-design-define-r4-166103/

 

Heller mot å få bestilt i morgen, så er kun disse tingene jeg trenger svar på.

Fortsatt like takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar

Jeg ville vurdert hd7970 og en annen SSD for eksempel Intel eller Samsung. HD 7970 bruker 1000,- av de 2000,- du har, endre ssd koster ingenting.

 

Siden du kjøper en K-modell av CPU så skal du sannsynligvis overklokke og da trenger du egen CPU kjøler. Pris på det er ca 3-600,- for en bra en.

føler det er litt dumt å spørre here men. jeg skal også ha 3570k til min. bør jeg kjøpe cpu kjøler med en gang eller kan jeg vente med det eller trenger jeg det i det hele tatt? hvis du vil se buidlen min kan vi ta det i private message. sden slipper jeg å spamme denne tråden
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Ser nå at hovedkortet som er nevnt kanskje er fullstendig krise å velge i følge anmeldelser her:

 

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=13-131-833&SortField=0&SummaryType=0&Pagesize=10&PurchaseMark=&SelectedRating=1&VideoOnlyMark=False&VendorMark=&IsFeedbackTab=true&Keywords=%28keywords%29&Page=1#scrollFullInfo

 

Noen som har kjennskap til hovedkortet og/eller kanskje har andre forslag? Må ha optisk lydutgang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Da har jeg bestemt meg og takker for all hjelp. Inntil videre bruker jeg mitt gamle skjermkort (GTX 460) da det holdet til mitt behov og kan sanns. drive det jeg skal spille på fullt en liten stund fremover. Så blir det oppgradering til et av de dere anbefalte i senere tid.

 

Her er oppsettet jeg bestemte meg for som vedlegg:

post-41912-0-12720300-1366802125_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...