Gå til innhold

Feil alder på pass og billett


Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min skal dra til syden med vårt barn (som vil være 1 år på det tidspunktet) og hans mor. For å få det billig har vi funnet restplasser, men på det hotellet er det ikke mulig å sjekke inn en enkeltperson. Vi hadde tenkt å ha vår familie på et dobbeltrom, og hans mor på et enkelt/dobbeltrom (de hadde ikke enkeltrom tilgjengelig den perioden). Men flyselskapet lar oss ikke booke det slik. De vil trø oss tre voksne og barnet på ett dobbeltrom.

Så vi prøvde å huke av for 2 voksne på ett rom, og 1 voksen og 1 spedbarn (0-2) år, men da kom ikke det hotellet vi har bestemt oss for opp. Hvis vi derimot huker av for 1 voksen og 1 barn (2-11 år) så får vi opp ett dobbeltrom. Altså slik vi ønsker det.

 

Men da vil jeg jo måtte fylle inn feil fødselsdato for babyen, slik at h*n liksom skal være 2 år gammel.. Er det farlig å gjøre det? Det vil jo ikke stemme overens med passet til babyen. Vi vil jo få et ekstra sete på flyet (ikke oss imot :p) og betale for en person som i grunn ikke er der, men det er eneste løsning for å få disse billettene.

 

Noen som har hatt lignende erfaringer? Vil jo helst ikke komme i klemma...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...