Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Antibiotika - trening


Storkman

Anbefalte innlegg

Fikk på lørdag vite at jeg hadde en ganske stor tvilling, med mye betennelse i. Fikk da utskrevet antibiotika og begynte på dagen, samtidig som jeg drar på legevakten hver dag for å rense/skifte på såret.

 

Vil antibiotika ha noen negativ innvirkning, vil det på noen måte være muskeldrepende? Har lest og lett, men ut ifra hva jeg finner er den eneste bivirkningen rundt muskler det kan ha føre til muskelsmerter.

 

Så til spm nummer 2: Kan jeg trene under kuren? Trener selfølgelig ikke øvelser som halebeinet er involvert i, knebøy/markløft etc etc. Glemte helt å spørre legen om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk på lørdag vite at jeg hadde en ganske stor tvilling, med mye betennelse i. Fikk da utskrevet antibiotika og begynte på dagen, samtidig som jeg drar på legevakten hver dag for å rense/skifte på såret.

 

Vil antibiotika ha noen negativ innvirkning, vil det på noen måte være muskeldrepende? Har lest og lett, men ut ifra hva jeg finner er den eneste bivirkningen rundt muskler det kan ha føre til muskelsmerter.

 

Så til spm nummer 2: Kan jeg trene under kuren? Trener selfølgelig ikke øvelser som halebeinet er involvert i, knebøy/markløft etc etc. Glemte helt å spørre legen om dette.

Det fins utallige typer antibiotika, og det hadde vært greit å vite hvilken du benytter. Uansett: Ingen typer jeg kan komme på påvirker muskelfunksjon eller evnen til trening. Infeksjonen i seg selv er kanskje en større begrensning: Hvis man sliter seg helt ut vil dette føre til en viss svekkelse av immunsystemet og dermed kunne bidra til at det blir vanskeligere å bli kvitt infeksjonen.

 

Mvh Jultomten :)

Lenke til kommentar

"Diclocil" 500mg per tab :)

 

Ok, så det beste hadde vært å tatt helt treningsfri/muligens hatt ett par lette økter bare? Er gira på å komme meg på trening nå men om det kan føre til at jeg ikke blir kvitt det (og dermed må operere) tror jeg det er like greit å bare droppe det.

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...