Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Irriterendes gnagsår ved trening


The Hound

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har starta smått opp med trening nå som vintern er på vei bort. Det jeg har hovedvekt på er kondisjonstrening (mest siden jeg har etpar julekiloer som må bort). Har holdt på i 3-4 uker nå. Eneste problemene har vært gnagsår. Viljen er det ikke noe og si på smile.png.

Jeg fikk to gnagsår på hver fot som var plassert på innersiden. Dette var på grunn av at jeg var litt naiv og tenkte at skoene jeg hadde liggende (3-4 år gamle) ville gjøre susen.. Kjøpte nye sko, og gnagsårplaster, så var det problemet løst. Kan også legge til at det var såpass vondt at jeg knapt klarte og gå etter ferdig treningsøkt den ene uken. Alltid vært enten kondis eller melkesyre det har stått på når det kommer til meg og trening, men nå var det gnagsår.. Djeez så irriterendes.

Nå i helgen så kombinerte jeg styrketrening med kondisjonstrening. Det var veldig krevendes, men kom fra det med livet i behold. Problemet nå er at jeg har fått gnagsår på innsiden av begge lårene, mest sannsynelig på grunn av at de har "gnisset" mot hverandre ved løping. Så her sitter jeg, litt uvitende over hvordan jeg skal løse denne problemstillingen. Skal ha kondisjonstrening etter jobb i dag var planen, men er litt redd for at det blir et salig smertehelvette om jeg ikke får lagt på noe som kan lindre/skille de fra og gnisse mot hverandre.

Så, noen som har erfaring med dette, og evnt har forslag til hva som kan gjøres? Har vurdert tanken om og bare klæsje på to gnagsårplaster på hver side, men det høres litt rart ut og bruke sånne plaster på låret..

Takk,

- Woof

Endret av The Hound
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...