Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er det bare omgangssyke?


Ann-K1991

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute!

I noen dager nå har jeg følt meg veldig uvell imagen og den siste uka, kanskje til og med to har appetitten minket veldig. Har tenkt at dette er normalt meg rundt mens-tider. Lørdagskveld fikk jeg vondt i hele magen og ble kvalm. Jeg våknet på natta (søndag)å hadde oppkast i nærmere to timer .. Av og på.. Feber og kaldsvetta, litt småsvimmel og døsig. Senere på dagen da oppkastet var over og jeg jikk å la meg igjen kjente jeg smertene i magen veldig godt i hele magen, men enda mer da jeg la meg på venstre side- trodde høyre side av magen skulle sprekke ....

Etter noen timer var det også over.. Idag(mandag) har jeg vært kvalm fremdeles og hatt nedkast for å si det sånn, diare hele dagen og vært i samme dårlige form..

Ikke noe sultfølelse i det hele tatt heller... Magen er uvell idag også, ligger aksom å ulmer..

 

Er dette bare vanlig omgangssyke? Er nærmere ... Vell en 6år siden jeg hadde det sist men det var ikke på denne måten ... Noen som har noe her ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si. Dersom problemet vedvarer, eller feberen går opp bør du kontakte lege. Forskjellige infeksjoner, i tellegg til enkelte andre tilstander, gir symptombildet du beskriver.

 

Legg merke til avføringen og oppkastet ditt, slik at du kan gi legen (og deg selv) et bilde av evt unormalheter. Se etter farge (svart/mørk, grå, hvit eller rødlig avføring?), friskt blod i oppkast?, konsistens og hyppighet på toalettbesøk (avf + oppkast).

 

Mest sannsynlig er det som du mistenker; en "omgangssyke".

 

Husk, ta kontakt med lege hvis du er bekymret, eller hvis problemet forverres eller ikke bedres etter rimelig tid

 

 

Lenke til kommentar

feberen varte kun denne gang da jeg kastet opp. Ellers har jeg ikke hatt noe feber som jeg vet om..

Merker bare mer for dag som går at jeg har begynt å bli svimmel, akuratt som at jeg blir småforstyrret i synet, magesmertene kommer litt oftere, nå kan de ligge å svi midt i magen før det flytter seg til høyre siden og stikker liksom. Kvalm hver dag nå etter oppkastet. Og i vell en mnd har jeg hatt veldig redusert matlyst og gått ned noen kilo.

 

Var å ordnet meg legetime i dag, siden jeg har gått slik siden oktober 12.

Men dette blir ikke sjekket før 15April da det var første ledige time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...