Gå til innhold

noen flere som hater dette birkenfokuset?


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke gå inn på DN.no lenger uten å bli bombandert med hvordan jeg må bli STERK og SPREK og SUNN.. Hele finansbransjen skal bli verdensmestere på ski,sykkel og sprint og det er alltid viktig å være best hele tiden overalt. Gå rundt å skryte av tiden sin på birken til andre likesinnede idioter på jobben.. Hvor kommer dette her fra? Man blir jo uglesett hvis du ikke trener eller lever som en helsefreak. Nå bor jeg forøvrig i Oslo kanskje det bare er storbysyndrom. Hva mener du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt, er dette en statusgreie kun i Norge??

 

Så la oss si du er "god" i birken, hvilke dører åpner dette for deg på den sosiale rangstigen, om noen kan forklare?

 

Og hvorfor alt dette fokuset på status=Birken, i et egalitært sosialdemokrati?

 

 

Nå skal det jo sies at over hele den vestlige verden, er trening og "stram" kropp en av de virkelig store statussymbolene, men Birken-fokuset er nesten ganske ekstremt synes jeg.

Noen som husker den reportasjen på Dagsrevyen for noen år tilbake, om han stereotypiske førtiårige finans-duden som hadde så jaævli mange skipar og treningstimer?

Lenke til kommentar

Du havner hvertfall ikke på rangstigen i det hele tatt om du er inaktiv.. Det egalitære samfunnet vi sier vi lever i er mer på papiret og ikke en realitet. Jeg leser stadig sånne artikler slik som du beskriver han på Dagsrevyen, det virker for meg og være mannen i gata nå i Bærum og Oslo Vest. Norse direktøren som trener som en annen fanatiker, hva pokker vil de med dette her? det skaper et usunt forhold mellom kollegaer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...