Gå til innhold

Noen erfaringer med disse IT studiene i Bergen?


Ascubal

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg tenker å etterhvert ta noen videre studier innen IT ettersom jeg fant at ut at automatiker ikke var det helt store for meg. Så jeg lurte på om noen her har noen erfaringer med følgende studier i Bergen?

 

HiB:

Informasjonsteknologi

 

UiB:

Bachelorprogram i datateknologi

Bachelorprogram i informasjons- og kommunikasjonsteknologi

Bachelorprogram i kognitiv vitskap

 

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ikke si jeg har så mange spesifikke spørsmål akkurat her og nå da jeg lurer mest på om folk er fornøyde med valget og om man synes fagene er gode.

 

Jeg har ikke funnet helt ut akkurat hvilken linje jeg vil satse på enda. Eneste jeg veit sånn sett er at jeg gjerne vil ha litt praktiske oppgaver også, ikke bare programmere, men gjerne litt drift, installasjon og nettverk også. Ser at kognitiv vitenskap blir mye programmering men her ligger det vel muligheter for å legge over litt av den kunstige intelligensen man skriver til f.eks roboter eller droner?

 

Det blir jo ikke før neste år eller året etter der igjen jeg kan få søkt meg inn da jeg må skaffe meg generell studiekompetanse samt R1 matte siden jeg ikke har tatt påbygg.

 

Men takker så mye for svaret :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hei, jeg prøver å se om noen kan svare her i stede for at jeg lager en ny tråd. Jeg står mellom linjene listet under, det jeg lurer på er om noen kan svare på hvordan studiemiljøet ved disse linjene er, og viktigst hvordan jobbmulighetene er. Har litt erfaring med programmering fra før, men sliter mer når det er mye avansert matte som ligger bak, men må vel lære det og etterhvert. Det viktigste er uansett jobbmuligheter, har ikke råd til å bomme på studievalg flere ganger :)

 

HiB:

Bachelor Informasjonsteknologi

 

 

UiB:

Bachelor i informasjonsvitenskap

Bachelor i kognitiv vitskap

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...