Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Spørsmål om privatisteksamen (fys2)


Anbefalte innlegg

Hei!

Har et par spørsmål om privatisteksamen i fysikk 2.

 

1.Jeg går VG3 og vurderer muligens å ta opp fysikk 2 neste år. Om jeg bare får standpunkt i år, altså ikke kommer opp til muntlig eller skriftlig eksamen, vil jeg da måtte ta både skriftlig og muntlig eksamen neste år da, hvis jeg ønsker å forbedre? Eller bare en av delene? Isåfall, bestemmes det tilfeldig om jeg får muntlig eller skriftlig?

2. Dersom jeg ønsker å fjerne et fag fra VG2 og ta privatisteksamen i et nytt fag, vil jeg da måtte ta både skriftlig og muntlig eksamen i det nye faget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

1. Fysikk 2 som privatist krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen. Hvis jeg var deg ville jeg ha jobba på for å få en ok standpunktkarakter, og krysse fingrene for å ikke komme opp til eksamen i mai.

2. Det avhenger av hvilket nytt fag du velger. Det er bare noen fag som krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen, og det er for det meste VG3-fag. (Kjemi 2, biologi 2, fysikk 2, og for øvrig alle språkfagene, inkludert alle engelskfag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei!

1. Fysikk 2 som privatist krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen. Hvis jeg var deg ville jeg ha jobba på for å få en ok standpunktkarakter, og krysse fingrene for å ikke komme opp til eksamen i mai.

2. Det avhenger av hvilket nytt fag du velger. Det er bare noen fag som krever at du avlegger både skriftlig og muntlig eksamen, og det er for det meste VG3-fag. (Kjemi 2, biologi 2, fysikk 2, og for øvrig alle språkfagene, inkludert alle engelskfag).

Takk for svar. Ligger an til 5, så det er ikke snakk om stå eller stryk :p

Hvis jeg kommer opp i skriftlig fysikk og vil forbedre etterpå, kan jeg da bare ta en ny skriftlig eksamen i FY2 som erstatter standpunkt og eksamen? Eventuelt hvis jeg kommer opp til muntlig, ta en ny muntlig eksamen som erstatter standpunkt + forrige muntlig eksamen?

Endret av K R U E G E R
Lenke til kommentar

Svaret på begge spørsmålene er dessverre nei. Dersom du ønsker å forbedre en hvilken som helst karakter i fysikk 2, det være enten eksamens- eller standpunktkarakter eller begge deler, så må du gå opp til både skriftlig og muntlig eksamen. Dette fordi du skal ha to karakterer på vitnemålet i dette faget.

 

- når du har gått opp som privatist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...