Gå til innhold

Mediespillere erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter en mediespiller som kan brukes til streaming av filmer,music og nett tv osv.

Bruker en laptop med windows 7 og har fiber nett i huset...

Har sett litt på android mini pc Mk809,boxee box og apple tv men klarte ikke å finne ut hvilken er best for meg.

Vil bruke den stor sett til å se på comoyo(nett tv),nettflix og streame fotball kamper fra nett.

Hadde vært fint om noen hadde kommet med noen innspill.

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boxee Box er jeg veldig fornøyd med når det kommer til formatstøtten, men er discontinued av DLink. Norsk Netflix virker ikke på den og det vil aldri bli fikset. Jeg råder deg derfor til å holde deg unna Boxee Box siden det ikke kommer til å bli utvikling på den fronten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg har selv svært gode erfaringer både med Popcornhour og Boxee Box.

Som Azidops skriver, så er det slutt på utvikling fra Boxee Box sin side, men det har dukket opp tredje part utvikler som kaller seg for Boxee plus.

Jeg synes Boxee har vært glimrende, men med en stor media samling på over 2800 filer synes jeg den ble litt treg. (ikke veldig treg, men treg nok til att jeg fikk lyst på noe nytt.

Har kjøpt meg en Mac Mini, denne leveres med fjernkontroll.

Har installert "Plex" Media Server og "Plex" media spiller på denne.

Plex kan jeg styre enten med fjernkontrollen eller via Ipad, og spille til Plex klientene som kjører på de forskjellige media spillere, datamaskiner eller telefoner rundt om kring i huset.

Med Plex kan du også se og høre mediafilene dine mens du er på farten utenfor huset.

 

Farten på navigeringen er nå en helt annen, alt fungerer nå 100% og jeg er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...