Gå til innhold

Hjelp til CPU-kjøler


Anbefalte innlegg

Hei

 

jeg skal kjøpe meg en CPU kjøler, men jeg vet ikke hvilken jeg skal velge.

Jeg skal ha dette hovedkortet: https://prisguiden.no/produkt/asus-p8z77-v-pro-157694

Den skal være stillegående, effektiv og må passe sammen med denne minnekjøleren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437499 og har dette kabinettet: https://prisguiden.no/produkt/nzxt-phantom-special-edition-152586

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette?

Endret av Motorkid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker du luft eller vannkjøling? Med vannkjøling tar det ikke mye plass rundt CPUen men du må ha plass til radiatoren.

Hadde tenkt kanskje på vannkjøling men har du noen forslag på vannskjølings system? Men dem må være både effektiv og stillegående.

Om det passer eller ikke, kan du se pa kabinettet jeg har skrevet en link om på første post.

Endret av Motorkid
Lenke til kommentar

Hvis du vil ha en stille PC skjønner jeg ikke hvorfor du skaffer deg en RAM-kjøler. De er fullstendig unødvendige og bare bråker. Fordi viftene er så små må de gå veldig fort for å faktisk ha noen effekt, og da bråker de. RAM-brikker er ikke ved farlige temperaturer før de tar fyr ;)

 

Du får ikke en Kraken X60 inn i det kabinettet. Vil du ha vannkjøling må du i så fall velge en 120mm radiator. F.eks. Corsair H80i.

Lenke til kommentar

Hvis du har plass til en corsair h110i så burde du bruke den. På mitt HK (Asus Sabertooth Z77) fulgte det med to 40mm vifter som skal kjøle kortet, men de bråker så mye at jeg trodde pcen skulle ta av, bruker bare noctua vifter og de bråker minimalt. Kvitt deg med ram kjøleren hvis du bryr deg om støy ;)

Lenke til kommentar

Det er ingenting som heter h110i enda. Den heter h100i, og er den som jeg ville anbefalt. Men da bør du kanskje bytte ut viftene som følger med hvis du vil ha minst mulig støy. Eller swiftech h220, denhar du mulighet til å modifisere litt selv på. Jeg burdere selv den, men heller mer mot corsair h100i da den har støtte før corsair link, noe som jeg bruker.

 

Video review av h100i:

 

Video review av h220:

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

H100i med SP 120mm Quiet Edition sier jeg. Effektiv kjøling samt. veldig stille.

Har H100 med AF 120mm Quiet Edition og må si jeg er kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar

Masse gode full towers der ute. Velg og vrak ... Hvis du er ute etter god luftkjøling av øvrige komponenter så kan man vel anbefale å ha en 200mm+ vifte på sidepanelet.

 

Men hvorfor vil du ha quiet edition? Spa på med high performance edition og en manuell viftekontroller. Så kan du få det aaaaakkurat som du vil. Høres jo ut som du skal ha mye vifter ...

 

PS: Det er ingen industriell standard på vifter over 140mm. OBS OBS hvis du plukker opp et kabinett med montasje for 200 eller 230mm vifte f.eks .. Det er ikke sikkert de passer, så du må muligens modifisere kabinettet,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...