Gå til innhold

Mikrofonen fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Forrige helg gikk jeg med laptoppen i en ryggsekk, det var glatt underlag, noe som førte til at jeg ramlet på siden og fikk et kraftig sleng på ryggsekken. Siden den gang har ikke den innebygde mikrofonen i pcen min fungert. Jeg har prøvd å gå inn på skype for å ringe bekjente, men de hører ikke meg. Jeg har også prøvd å ringe skype testsamtale, men når jeg skal høre meldingen jeg spilte inn kommer det ingen lyd tilbake.

 

Jeg har søkt opp mikrofoninstillingene på maskinen min, for å se om det er noen respons der, men det er det heller ikke. Jeg tror ikke at maskinen traff bakken da jeg falt, men det kan være mulig. Tror at den bare fikk et kraftig sleng på seg. Alt annet fungerer som det skal.

 

Har også prøvd å koble til noen telefonørepropper i AUX-output gangen til maskinen, uten at jeg heller da får noen respons på mikrofoninstillingene, noen som kan hjelpe?

 

På forhånd takk.

 

Mvh.

Werchio. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er mange software-relaterte ting her som kan spille inn - så jeg ville ikke konkludert med fysisk skade sånn helt til å begynne med ihvertfall. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger folk som jeg har prøvd å hjelpe komme på skype eller teamviewer har hatt lignende problemer som endte opp med å være relativt trvielle problmer med instillinger. Skulle det være fysisk skade så går det alltids ann å kjøpe seg et billig USB lydkort på ebay som da vil kunne dekke over skaden slik (dog det krever jo da at du har enda en dings med deg i sekken så det er jo ikke like praktisk).

 

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne med å be deg feilsøke for det er såpass mange små ting som kan være feilårsaken...

- sjekk mic volum og mute

- sjekk mic enhancements og avanserte instillinger

- sjekk recording devices, at den ikke er disablet eller lignende

- sjekk device manager etter "klager" på relevante devices

 

Jeg kan evt. bare ta en titt på det over fjernstyring (teamviewer.com) om du vil. Med direkte kontroll så er det realtivt fort å sjekke de relevante tingene og det vil ta meg mye mindre tid enn å lag et detaljert flowchart som dekker alle de mulige problemstillingene.

 

Hvis du vil ha slik hjelp så sender jeg deg min kontaktinfo på PM så du kan komme i kontakt. For min del passer deg godt i løpet av dagen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Løsningen va å trykke windowskey og søke "Mikrofon", da får jeg opp et alternativ som sier "Finn og løs problemer ved lydavspilling". Dette må jeg gjøre hver gang jeg starter en ny samtale, litt irriterende, men det går greit! :)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Løsningen va å trykke windowskey og søke "Mikrofon", da får jeg opp et alternativ som sier "Finn og løs problemer ved lydavspilling". Dette må jeg gjøre hver gang jeg starter en ny samtale, litt irriterende, men det går greit! :)

 

Takk for svar.

 

Jaha? vel da er det jo noe software-relatert. Det må jo finnes noe mer permanent løsning enn det vil jeg tro. Gir feilsøkeren når den retter problemet noe mer info å gå etter?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...