Gå til innhold

PC til streaming og trading


Anbefalte innlegg

Jeg blir virkelig glad om noen kan hjelpe meg.

Jeg har enkle krav, men stort fokus på et par forhold:

 

1. Hva skal maskinen brukes til?

Til å streame 1-3 fotballkamper til samme tid. I tillegg skal den kjøre ett stk software som er koblet til min Betfair konto for trading av kamper. Streaming og software må kunne brukes med høyeste kvalitet og tempo. Omtrent alt annet er uviktig.

 

2. Prisantydning

Kjenner ikke markedet. Men vil selvsagt ikke betale mer enn nødvendig. Spesielt siden dens oppgaver er enkle.

 

3. Skal maskinen overklokkes

Vet ikke hva det er. Men om det er en eller annen ulovlighet for å bedre ytelsen, så er det fullstendig uaktuelt.

 

4. Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Ingen formening. Kjenner ikke begrepene.

 

5. Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc. Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer?

Jeg trenger ikke skjerm eller mus. Ikke tastatur heller.

 

Er dette noe jeg best får ved å kjøpe noe ferdig, eller må jeg handle enkeltdeler og sette sammen selv?

Endret av Problemmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag fra Netshop. Den her er ferdig bygget inkludert Windows. Du kan endre den ved å trykke tilpass. Du sparer ikke så mye på å bygge selv ved kjøp av en slik rimelig sak. Jeg foreslår følgende oppsett:

 

NetShop 3 års PC garanti

• Produksjon og testing av PC

• LC Power Miditower, "649B", Sort

• ASUS F2A85-M , Socket FM2

• AMD A-Series A10 5800K 4c

• Kingston HyperX 8 GB-kit DDR3 1600 MHz

• Samsung SSD 840 Series 120 GB 2,5" OEM

• Western Digital 1 TB Black 3,5" 6 Gb/s

• LiteOn IHAS120-04 DVD Brenner Sort

• Microsoft Windows 8 64 bit Norsk

Endre innhold... Ubekreftet

24.02.2013

 

4 747,- 4 747,-

 

Totalt ink. mva:

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Den netshop pcen virkar litt pinglete i forhold til det du bør ha.

 

Om du skal sjå tre kampar samtidig + ha oppe eit program heile tida, så bør du kjøre på med en skjerm med veldig god oppløsning, eller fire skjermar:-)

 

Kjenner ikkje til nokon ferdigbygde konsumentpcar med fire utgangar for skjemar (to grafikkort) men eit godt alternativ er gjerne ein Dell Precision T3600 med to stk Nvidia 310 grafikkort

 

Denne ligg på 8906,- , husk at prisen her er eks mva, og du må endre antall grafikkort i det oppsettet på dell sida.

 

Fire skjermar, f.eks Eizo FlexScanEV2315W til 1295,- blir då 5180,-

 

 

og til slutt, så lenge du ikkje har eit vanvittig stort skrivebord, så hadde det sikkert vore best å finne eit feste for alle fire skjermane, fra norlink til 6990,-

 

 

Så, sida du ikkje har laga noke budsjett:

Totalpris for pc med fire skjermar og bordfeste: 21076,-

Lenke til kommentar

Den netshop pcen virkar litt pinglete i forhold til det du bør ha.

 

Om du skal sjå tre kampar samtidig + ha oppe eit program heile tida, så bør du kjøre på med en skjerm med veldig god oppløsning, eller fire skjermar:-)

 

Kjenner ikkje til nokon ferdigbygde konsumentpcar med fire utgangar for skjemar (to grafikkort) men eit godt alternativ er gjerne ein Dell Precision T3600 med to stk Nvidia 310 grafikkort

 

Denne ligg på 8906,- , husk at prisen her er eks mva, og du må endre antall grafikkort i det oppsettet på dell sida.

 

Fire skjermar, f.eks Eizo FlexScanEV2315W til 1295,- blir då 5180,-

 

 

og til slutt, så lenge du ikkje har eit vanvittig stort skrivebord, så hadde det sikkert vore best å finne eit feste for alle fire skjermane, fra norlink til 6990,-

 

 

Så, sida du ikkje har laga noke budsjett:

Totalpris for pc med fire skjermar og bordfeste: 21076,-

Dette her kan ikke stemme. Hva er det som er pinglete? AMD A10-5800K har jo et bra skjermkort som ikke har noe problem med å vise HD? Jeg skjønner ikke helt sammenhengen her - vi snakker streaming av noen filmer og et lite program for trading av noen kamper/odds. Det er mulig jeg tar feil, for jeg er ikke allvitende - men her synes jeg du bør begrunne problematikken. Jeg skal legge meg flat om det er noe jeg ikke skjønner. Skjermer har jeg ikke nevnt i mitt oppsett btw. Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Takk for svar. Spennende med ulike meninger. Nå har jeg noe å gå etter.

Et spm; Til min laptop har jeg koblet til en ekstra skjerm.

Er det slik at hvis jeg skal koble en stasjoner til to skjermer, så trenger jeg to skjermkort? Betyr det i såfall at en vanlig laptop har to skjermkort?

 

På baksiden av skjermkortet i en stasjonær pc er det flere utganger, pleier vel å være 4.

Etter det jeg vet er det 2 dvi utganger og 1 hdmi utgang på de fleste skjermkort. Er ikke antall skjermkort som bestemmer men antall utganger.

Lenke til kommentar

Det hovedkortet som jeg foreslo har 3 skjerm-utganger. Det oppsettet jeg foreslo kan selvsagt også utvides med et skjermkort senere dersom det er ønskelig. Dersom du kjører to skjermer i dag så er det ihvertfall mer enn nok. Jeg vet ikke om du streamer tre fotballkamper på hver sin skjerm, eller om du kjører de på samme skjerm? Du kan selvsagt også koble en tv til det oppsettet om du ønsker. Det er jo både hdmi, dvi og vga-utgang på hovedkortet.

 

Det er også slik at den prosessoren er en 4-kjerne som ikke har noen problemer med å kjøre det meste av programmer du setter den til. En dyrere CPU vil selvsagt kjøre noen ting raskere, og hvorvidt du skal velge noe annet bør også være avhengig av ditt budsjett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...