Gå til innhold

Problemer med Asus RT-AC66U


Anbefalte innlegg

Hei Alle sammen

Jeg opplever litt problemer med en Asus ruter jeg kjøpte for rundt to uker siden. Sliter litt med tilgjengeligheten på routeren etter ca 10 timers bruk da både allerede tilkoblede systemer (en Pro2 mikser, en ipad, en Infocus prosjektor og en mac på fast IP) og nye systemer kobles ut. Får da opp feilemeldingen "tilkobling til SSID mislyktes" eller "connection timeout". Routeren er satt opp slik:

 

 

Nettet kommer fra en switch som fungerer som hovedswitch ut av bygget (UNINETT/NTNU)

 

2.4 og 5 GhZ er satt opp med samme SSID og passord

 

Det er også satt opp et åpent gjestenettverk uten passord og uten intranet tilgang (altså rett på nett)

 

IP pool er satt fra 192.168.1.11 til 192.168.1.254 med de faste ip adressene på 1.2 til 1.10

 

Leasetime på DHCP serveren er satt til 48000 (for raskere cycling av ipadresser da det er en del gjennomtrekk)

 

Routeren har IP adresse 192.168.1.1

 

 

Vi har en del andre åpne nettverk på huset som feks EDUROAM, NTNU, og et lokalt kontornettverk, men jeg har ingen problemer med disse (alle har egen DHCP pool)

 

Hvis man resetter gjestenettet eller rebooter routeren kommer gradvis muligheten for å koble seg på igjen (etter ca 15min). Dermed er mistanken min at gjestenettverket enten reserverer for mange ipadresser, eller at konfigurasjonen min på DHCP pool er feil. Har noen noen pekere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...